View Single Post
Sitat av Unsub Vis innlegg
Veldig moro å være skogeier når folk tar seg til rette. I skogen her har uønskede individer hugd ned en haug med friske trær (30cm over bakken med øks, måtte gå over hele området for å kutte stubbene slik at de ikke tar hjulene til traktoren og lassbæreren. ) for å bygge en gapahauk. Denne ble bygd før jul for 2år siden, siden da har det ikke vært folk der. Gapahauken har falt sammen og presenningen blåst vekk.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt det er irriterende, men klarer ikke å føle særlig sympati. For meg som relativt avvikende er eiendomsrett definisjonen på å ta seg til rette. Hva legger du i "uønskede individer"? Hvem er eventuelt ønsket?

Kan utdype hva jeg mente med en bortgjemt plass: unna anleggsveier, selvfølgelig utenfor plantefelt, gjerne oppå en kolle eller under en heller i kupert terreng. Steder man ikke kommer til med traktor uansett. Det finnes masse uproduktiv skog i Norge med nok døde trær til materialer. Og jeg antok at TS har vett nok til å rydde opp etter seg, i tråd med vår friluftstradisjon. Ved bruk av ståltråd eller tau fremfor spiker er ikke det særlig vanskelig, og det er heller ikke mange trær som kreves om man gjør dette nogenlunde riktig.

Nå bor jeg riktignok faenivold uti skauen og forstår at forholdene varierer lokalt, om du eier skog på det sentrale østlandet er situasjonen sikkert ganske annerledes enn her (og forsåvidt mesteparten av landet).