View Single Post
Permanent idiot
Schileru's Avatar
148
Sitat av Deezire Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg fikk svar av journalisten fra Dagbladet, ikke fra Bachs.

Her er hva jeg skrev til Dagbladet, som også inneholder det jeg i utgangspunktet skrev til Bachs. Er klar over at det muligens var litt provoserende.

Hei. Tenkte jeg skulle sende en kopi av en mail jeg sendte til denne Liliana Bachs angående artikkelen du publiserte i dag. Må innrømme at det er ganske pinlig på deres vegne å poste artikler med sitater som rett og slett er blank løgn. Det er skremmende at en fra FHI ikke har mer kunnskap om cannabis enn den alminnelige nordmann.

«Hei. Jeg leste artikkelen som i dag ble publisert på Dagbladet, og kunne ikke unngå å bite meg et merke i følgende uttalelse fra deg:

"- Det vet vi lite om. Vi har ikke analysert for syntetiske cannabinoider var alle dødsfall, så noe kan ha gått oss hus forbi. Når det er sagt tror man ikke at det er veldig vanlig med dødsfall for disse stoffene. Men overdoser kan altså gi effekter som kramper, hjerteinnfakt og dødsfall. Dette har vi også sett ved bruk av organisk hasj, men det er grunn til å tro at dette skjer hyppigere ved bruk av syntetisk cannabis"

Dere har altså sett overdoser av vanlig hasj, som resulterer i kramper, hjerteinfarkt og dødsfall? Jeg er svært interessert i å se kilder på hvor du har fått dette fra, for all forskning strider nemlig mot det. Det at du sier dere har sett overdose av "organisk hasj" vil jeg svært gjerne se kilder på. Det har heller aldri vært registrert et dødsfall som direkte følge av cannabis, så med mindre dere er de første i verden som kan dokumentere dette, er dette bare tull. Kanskje du burde lese deg opp på emnet før du uttaler deg i landsdekkende avis.

Ser fram til å få se kilder hvor dere kan dokumentere påstandene dine. Mvh *****»


Kanskje noe å tenke litt på neste gang, så dere ikke ender opp med personer som har liten til ingen kunnskap om emnet de uttaler seg om.
Vis hele sitatet...
Deretter fikk jeg som nevnt følgende svar fra journalisten:

"Freskt av deg å dementere en av Norges ledende på feltet. Nå er jeg spent på å høre hva slags bakgrunn du har som gjør at du mener du vet bedre?"
Vis hele sitatet...
Har nå funnet frem en del kilder, blant annet de som ble nevnt tidligere i tråden, som jeg har sendt til denne Lars Thorvaldsen. Vi får se hva slags svar vi får, if any.