Tråd: White pride
View Single Post
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Jeg var på besøk i Oslo for første gang for 2 år siden, det var flere plasser jeg ikke kan navngi for jeg aner ikke hva de heter, der jeg følte skam over å være hvit. Folk stoppet å snakke når jeg gikk forbi. Folk kikket ekstra på meg. Jeg følte meg rett og slett uvel. Jeg kommer fra Vestlandet og dette var min første og siste tur til Oslo.
Vis hele sitatet...
Da har du åpenbart vært på steder i Oslo jeg aldri har vært. Men uansett, at du personlig føler skam over din egen hudfarge høres ut som en formulering av at du følte deg annerledes, uvel og usikker på andres intensjoner. Men om du faktisk følte skam, så betyr det på ingen måte at det er tilknyttet skam til det å være hvit i Norge. Du blir ikke behandlet av en betydelig andel av det øvrige norske samfunnet som et mindreverdig menneske på grunn av hudfargen din. Så om du velger å rope fra fjelltoppene at du er stolt av å være hvit, så vil nok absurditeten i det å være stolt av en hudfarge være det eneste folk vil høre. Og ikke uten grunn, vil jeg påstå.
Sist endret av Provo; 12. november 2016 kl. 13:32.