Tråd: White pride
View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Når slavehandel har ført til et behov for black pride bevegelse så syns jeg det er temmelig rart at white pride er sett på som så negativt når man tar i betraktning historie som er 2-300 år gammel.
Vis hele sitatet...
Det har altså med retorikken gruppene som snakker om white pride bruker.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Man bør da få lov å være stolt av å være hvit?
Vis hele sitatet...
For all del. Kjør på. Men du bør muligens finne eit mindre belasta begrep, eller bruke ein del tid på å reformere white pride-begrepet.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Slik er det ikke i dagens samfunn. Vi er barn av regnbuen men vi er på helt feil side og skal helst ikke nevnes da vi er overklasse og da kan man ikke være stolt av det. om 50 år er nok dette forandret håper jeg.
Vis hele sitatet...
Dei som har makta i eit samfunn har i mindre grad behov for å lage støttekulturer, ettersom dei definerer majoritetskulturen. Difor er nok behovet mindre for heteroseksuelle til å danne interesseorganisasjoner enn homofile. For samfunnet ivaretar allereie interessene til heteroseksuelle på ein relativt grei måte.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Vidarlo: Problemet er sammensatt, hvorfor mangler så mange svarte barn fedre, hvorfor er kriminaliteten så høy blant svarte?
Vis hele sitatet...
Mellom anna på grunn av inntektsgapet, og at krminialitet er sterkt korrelatert med sosial status. Så det er sjølvforsterkande problem på alle måter.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Men det endrer ikke saken, hvorfor skal ikke jeg få lov til å være stolt av å være hvit?
Vis hele sitatet...
Det har du jo lov til. Men det endrer ikkje det faktum at white pride-begrepet er brukt av ekstremistiske grupper over dammen, og difor ber med seg negative assosiasjoner. Du får be dei gruppene slutte å bruke white pride begrepet, slik at dei negative assisoasjonane forsvinn.