View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Da har du nok stresset for mye og gjerne inntatt feil næring, kanskje har du kjørt på med en sjokolade, kaffe litt brus og annen junk-food istedenfor proteinrik og sunn mat. Husk at alt du spiser av slikt samt alkohol, tobakk, hasj og andre stimuli vil gi motsatt effekt i ettertid. Kanskje hadde du søvnunderskudd i tillegg.

Det kan også være at du ikke trivdes i miljøet og følte deg usikker og engstelig i forholdet til de andre ansatte og rett og slett trengte å komme deg bort og over på uføretrygd fordi disse hadde et negativt forhold til deg.

Før jeg begynte med stressfyllt og stillesittende arbeid i industrien, arbeidet jeg som bud og kunne holde et rolig tempo, så stress er nok en betydelig faktor i så henseende, men også inntak av alkohol og andre rusmidler over tid har stor betydning.
Vis hele sitatet...
Snakk om bagatellisering av andres opplevelser. Ja, det var nok sjokolade og en sigg som ledet til schizofreni-aktige symptomer så alvorlige at de kvalifiserte til uføretrygd. Og hva mener du med "motsatt effekt i ettertid"? Forventer selvfølgelig ikke noe svar eller dokumentasjon, men for en utrolig snever og navlebeskuende tankegang. Har du hørt om empati? Har lest at romaner kan trene opp denne evnen i folk, så jeg anbefaler deg å lese ei bok eller femten før du fortsetter å gi folk råd med deg selv som en ufeilbarlig fasit.