View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Med den holdningen har du vel all grunn til å bli hjemme.

Anbefaler deg å lese deg opp særlig på aktivitetsplikt og aktivitetsplan før du tenker noen flere tanker på å motta utbetalinger fra sofaen.

Sittende regjering gjør også dette vanskeligere for hvert eneste år, desto større grunn til å sørge for at du selv er oppdatert på gjeldende krav i 2019.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/...ingspenger-aap
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en "dårlig holdning", dette er klinisk angst. Takk for forslag om å lese meg opp på aktivitetsplikt og aktivitetsplan, men dette har jeg allerede gjort. Jeg leste meg opp, tenkte over det, skrev opp spørsmål, og hadde en samtale med fastlegen, så jeg har gjort leksa mi så godt og grunding som jeg kan når det gjelder regler og krav. En del av å holde meg informert er å spørre når jeg ikke forstår noe, som er akkuratt det jeg gjør her. Jeg står på. Behovet mitt er reelt, og jeg nekter å skamme meg for at jeg ber om hjelp til å komme meg tilbake inn i arbeidslivet.

Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Selv om du søker over nett så er du fortsatt nødt til å fysisk dukke opp i ett møte angående din sak.
Dette gjelder vel egentlig alle stønader og skal søknaden godkjennes så er du nødt til å dukke opp.
Som flere her skriver så er det egentlig bare for å bli litt kjent med deg og for å ett overblikk over saken samt det å få igang en dialog slik at de kan ha kontakt med deg for å gi/få viktig informasjon og slike ting.
Mest sannsynlig så vil du få en egen saksbehandler du kan forholde deg til på ditt NAV kontor.


Dette er noe alle som har søkt noe hos NAV må igjennom* og det er helt normalt, så du har ingenting å frykte.
*Ved mindre du da har sykdom eller slikt som gjør det umulig å møte opp selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Takk for informativt svar

Sitat av 0bs Vis innlegg
Om du har vært sykemeldt et år (antar det?) så står det klart og tydelig på dine sider på NAV noe slik som "nå er det snart tid for dialogmøte" "nå er sykepengene snart slutt, hva nå?" typ. Inne på de lenkene står det forklart.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri søkt om sykepenger (eller noen annen form for trygdeytelse) før, så jeg fikk aldri den beskjeden inne på NAV. Jeg visste at jeg måtte møte opp personlig en eller annen gang, men jeg fikk inntrykk av at det kun ville skje hvis en søknad eventuelt ble godkjent, for å diskutere aktivitetsplan med saksbehandler.
Sist endret av uglemor; 3. oktober 2019 kl. 17:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.