View Single Post
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du "gyldig" grunn til å søke er det ingenting å bekymre seg over. (Men det er kanskje der du har et problem?).

Selv var jeg til møte hos NAV ca hver 3de måned og forklare om hvordan det gikk med meg, om jeg kunne begynne å jobbe igjen, og det var tiltak dem kunne gjøre får å få meg tilbake i jobb, osv. Jeg måtte også vurderes av NAVs egen lege, og ha en samtale med NAVs psykolog.

Se det litt fra NAVs side også: Dem ønsker at du skal jobbe slik at dem slipper å gi deg penger. Du og legen skal dokumentere det motsatte. Samt NAV vil jo gjerne treffe deg og gjøre sin egen vurdering av deg og søknaden din.

Jeg gikk 6 mnd på AAP før jeg ble uføretrygded. Hadde heldigvis en grei saksbehandler.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Spesielt nyttig for meg å vite at du ble vurdert av NAV sin egen lege og psykolog. Jeg mener jo jeg har en gyldig grunn til å søke om AAP, ellers så hadde jeg ikke gjort det. Jeg gikk faktisk en del runder med meg selv om både hvorvidt jeg hadde ett reelt behov, om jeg var villig til å overgi de opplysningene om min helse som NAV kom til å kreve, osv., og kun etter jeg hadde tenkt meg godt om leverte jeg inn søknaden. Det at jeg kom frem til at det er rimelig av NAV å be om visse opplysninger om meg og min helse var en del av den prosessen. Da er det vel bare å håpe på at jeg i det minste blir tildelt en grei saksbehandler

Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Saken her, er at NAV er pålagt å sørge for at saken blir best mulig opplyst, og at din rett til medvirkning ivaretas. I tillegg til helseopplysninger, skal en gjerne vite noe om sosiale forhold, ønsker og planer videre, og eventuelle andre begrensninger. Alt dette går deretter inn i en arbeidsevnevurdering, som danner grunnlaget for vurderingen av hvorvidt du har rett på AAP. Disse opplysningene vil ofte være vanskelig å få tak på uten å ha en samtale med søkeren, og det er absolutt ikke tanken at det skal være en form for intervju. Se på det som en god mulighet til å påvirke saksbehandlingen.
Vis hele sitatet...
Det er jo en grei måte å se på det som jeg ikke tenkte på. Takk for et grundig svar og nytt perspektiv
Sist endret av uglemor; 3. oktober 2019 kl. 17:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.