View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du er alkoholiker som meg, så er ikke dette noe man kan styre av ren viljestyrke. Alkoholen er rett og slett sterkere enn deg, og du har ikke et forsvar mot suget, som er sterkt nok. Noen dager, en uke, en måned osv, det vil alle klare. Men for de aller, aller fleste så vil det smelle på et tidspunkt. Jeg kan anbefale AA, som for min del er det eneste som har virket, etter hundrevis av forsøk på å stole på min egen viljestyrke. Alkoholisme er en følelsesbasert sykdom, som man trenger verktøy for å håndtere. Disse verktøyene måtte jeg lære og adoptere av andre alkoholikere. Folk som selv ikke er alkoholikere har rett og slett ikke peiling. Det er forskjell på å drikke ofte og mye, og det å være alkoholiker. Det siste er ikke styrt av frekvens eller mengde.

Før jeg lærte meg verktøyene, og lærte å leve edru, var livet kjipt selv om jeg var promillefri i lengre perioder. Men ved å gå på møter jevnlig og å jobbe med meg selv, så lærte jeg å få et godt liv. Det er knallhardt arbeid, og det tar tid, men nå er min verste dag som edru bedre enn min beste dag da jeg drakk. Og jeg har aldri bodd under ei bru, men hele veien hatt en fin jobb og tilsynelatende lykkelig familie. Lykke til!