View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det gode i denne situasjonen er at du angrer, og fortsatt vil gjøre noe med det! Mange tenker bare fuckit når de sprekker og fortsetter misbruket fordi det er mere komfortabelt enn prosessen å bli avholds...Kortsiktig, men værre langsiktig.

Når jeg var i behandling ble det tegna opp et liggende rektangel. Dette var veien i livet og inni rektangelet det man gjorde i livet.
Basically så går det ut på å tenke shortterm pleasure vs. longterm benefits.
Shortterm pleasure virker lokkende og fint, men aldri når det går på bekostning av longterm benefits.
Longterm benefits kan være shortterm pain på veien dit, men som blir verdt det når man skjønner og vektlegger den longterm benefiten, som igjen vil føre til longterm pleasure og alle plussene.

Altså, man har det kanskje drit kjipt en periode og tenker man vil drikke, men det letter bare kortsiktig, og forværrer langsiktig.
Da er det bedre å holde ut å ha det midlertidig kjipt, ikke ty til å falle tilbake, og få fordel av det langsiktig. Nahmean?

En annen tankegang jeg faktisk leste her inne som jeg likte og som hjalp meg den gang er at man skal bare konstatere seg som allergisk mot alkohol. Folk som ikke tåler nøtter eller kan bli alvorlig syke av noe kan ikke tillate seg å være så dumme å bare spise én nøtt å satse på at det går bra. De må holde seg HELT unna, fordi risikoen ved å prøve medfører så mange negative konsekvenser som kan ødelegge livet og helsa, akuratt som alkohol kan.

Ikke gi opp! Vær målretta og streng med deg selv, og bruk hver dag uten som et styrkepoeng og inspirert til neste dag. Du spiller ditt livs viktigste spill og det er drit bra å level up , se på det sånn og tenk at du skal pokker meg runde bossen og sanke poeng og fordeler på veien

Lykke til bro