View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Møtte en kar for et par år sida som snakka om hvor lett dette var (for han og likeminded) for å få tak i private bilder å selge eller utpresse med, få tak i email passord osv. Solgte billige smartphones brukt og hadde plutselig tjent tjue ganger mer på å stjele innhold hos ny eier, han fortalte at mange på nett som utgir seg for å være jenter som selger bilder, video osv egentlig er gutter som har hacket disse bildene, og hvordan man kunne selge passord og login info.

Har ikke inntrykk av at det er så minimal sjanse for det som du sier. Det er jo ganske mange fucka folk med for mye tid mellom henda
Vis hele sitatet...
Jeg har også hørt mye sånt. Det er stort sett alltid overdrivelser og luftige påstander, og lite substans bak. Bare i dag har jeg f.eks. lest her på forumet hvor utrolig lett det er å hacke Facebook og Hotmail. Det forteller meg hvor mye misforståelser og feilinformasjon det er om hacking der ute. Det var alltid en eller annen som kjente en som kunne hacke hvem som helst og hva som helst. Stort sett er dette bare tull og tøys. Hvis man vil ha tak i private bilder, så er det vel større sjans for å lykkes om man kjøper brukte mobiler og forsøker gjenoppretting på disse. Ikke for å plante ideer i hodene på noen her...

Men ja. Det er definitivt mulig. Så er vi tydeligvis ikke helt enige i hvor sannsynlig og utbredt det er. Og det er jo helt greit å være uenige. Dette er vel ikke så lett å bevise uansett, verken den ene eller andre veien. Poenget om at du enten må stole på at det går bra, eller bare droppe det helt, gjelder i alle fall uansett. Hvis noen har fått til å plante slik permanent software på mobilen, så er det fint lite du kan gjøre for å være sikker på å finne ut av det uansett. Så hvis det er så kritisk, så anbefaler jeg å bare gå for en helt ny en. Da sparer du deg for mange bekymringer fremover. (Dog vil jeg fremdeles hevde at du etter all sannsynlighet klarer deg bra med fabrikkgjenoppretting)