View Single Post
Sitat av moekkis Vis innlegg
Hei, jeg sliter med å få TV til å virke.

Kjøpte en ac68u på tilbud for 4 dager siden. Den ble levert med firmware versjon 376.XX (husker ikke XX)

Når jeg fikk den hjem i stua fungerte IPTV og internett ved å stjele MAC adresse fra Zyxel boksen, tilordne VLAN 101 til LAN porten TV-dekoderen er koblet i, og VLAN 102 til internett.
Jeg hadde også begge IGMP-alternativene aktivert, alt annet standard fabrikkinstillinger.

Alt fungerte og jeg var glad som kunne legge den stygge Zyxel boksen i en skuff. Dum som jeg var, lot jeg routeren oppdatere seg (fra 376.XX til 378.XX) og nå får jeg ikke TV til å virke lenger. Internett funker fint enda. Jeg har prøvd å nedgradere til en 376.XX firmware (husker ikke nøyaktig hvilken jeg hadde) samt prøvd Merlin FW uten hell. Kjører fabrikk-reset etter FW installasjon og følger "boka" men får ikke TV signal.

Noen som har noen tips?
Vis hele sitatet...
Har aldri brukt ac68u med vlan selv, bruker den kun som AP, men hadde jeg vært i samme situasjon som deg ville jeg nullstilt til fabrikk innstillinger og konfigurert den på nytt med den nye firmwaren, og sett om det hjalp.