View Single Post
Sitat av Defending Vis innlegg
Er selvmedisinering når man bruker vanlige doser og bruker det på samme måte som en lege ville anbefalt.

Har jeg ikke ikke noe så klarer jeg ikke å .pusse tennene engang.
Ingenting, faktisk. Jeg har Aspergers Syndrom, noe som gjør alt 100 ganger verre.
Vis hele sitatet...
Du bruker ikke "vanlige" medisinske doser. Senest 3 dager siden skrev du at du tok 7,5 mg etizolam bare du fikk tak i flaskene. 7,5 mg er 15 dråper det.

Jeg har hatt en flaske med etizolam i ett halvt år nå, den er ikke halvtom en gang. Jeg bruker det ved behov, og da tar jeg 1 dråpe. That's it. Det er det som kan betegnes som "medisinsk" bruk av angstdempende - så lite som mulig ved behov. Bare for å poengtere - jeg er svært glad i benzo, men er redd for å pådra meg "stor Sosial Angst, Kraftig Depresjon". For det er nettopp det som er symptomer på abstinenssyndromet som benzo forårsaker.

Du bruker i tillegg Rivotril og en rekke andre benzoer. Du har gjentatte ganger skrevet at du er innspist. Nå prøver du å misbruke helsevesenet for å få tak i pillene. Fastlege, legevakt. Det er nettopp sånne som deg som ikke skal ha benzo på resept, fordi forbruket kommer til å stige kraftig.

Mitt tips til deg er å slutte å se på deg selv som syk. Det bare forverrer situasjonen din, mer enn du selv innser. Du er bare en fyr med behov for opptrening i sosiale ferdigheter og følelsesmestring. Det er ferdigheter som trenger kontinuerlig oppfrisking og bruk for å holdes ved like. Rusen bare stagnerer deg og dekker til dine plager kortvarig, men så vokser de større i skjul - både fordi du ignorerer dem og fordi rusmidlene/legemidler slår hjernens kjemi ut av balansen. Alle storknarkere begrunner sitt bruk med psykiske og fysiske lidelser, eldste unnskyldningen i boka.

Jeg får dogg sterk deja vu av å lese denne tråden. Vi har hatt et par andre brukere som hele tiden skyldte på Aspergersen sin og ikke tok til seg noen råd. Så hvis mistanken min er korrekt, så vil dette være som å tale til en vegg.