View Single Post
Hei jeg tenkte skrive litt til ts om va jeg har har opplevd at fungert.

Jeg selv har ikke vært hekta på speed aldri likt opp dop. Men har tullet nesten 10år med morfin/heroin/benso/hasj og blandet litt speedball.

Men har hvertfall prøvd å slutte med dop 5-6ganger å mislykkes alle. Men jeg prøvde å gjøre det en siste gang å da gikk jeg inn 110% å da mener jeg 110% å det innebar total omlegging av livet.

Jeg måtte flytte vekk fra miljøet/byen (oslo) å kutte all kontakt med rusmiljø å venner. Reiste til trondheim i behandling i 6md. Så flyttet jeg hele livet mitt fra oslo til ei veldig lita bygd på vestlandet. Fikk oppstart i lar behandling subotex.

Følgte opp behandling på en sikkelig måte gikk på alle møter/urinprøver/medisin henting.

Fikk meg garasje med leiligheten jeg leier. Så jeg isolaserte hele garasjen å byttet tak på den. Å innredet den til verksted. Å begynte å kjøpe vektøy billig brukt fra nærområdet. Sveise apparat/dreiebenk. Sakseløft til bil. Så der var hobby og bi inntekt på plass. Dette hjalp meg til å komme i kontakt med rusfrie folk. Jeg fikk venner.

Nå er jeg på mitt 5år med reineprøver. Jeg henter medisin 1gang pr uke. Jeg er forlovet på mitt 4 år. Jeg har en hobby bil/mc å skruing. fått tilbake lappen på bil å mc. Er uføretrygdet så jeg å kjæresten har vinterhalvåret i spania grunnet helsen min. Ja livet smiler til meg å jeg er så jevlig glad jeg kom meg utav dritten.

Skal du ut av det må du gjøre det sikkelig endre alt du kjenner til å da skal du se du klarer det. Det er ikke lett men alt du har prøvd før har ikke funket så det er verdt et forsøk.

Jeg sier ikke det blir enkelt å kutte ut alt det trygge men det nye kan bli så mye tryggere å bedre

Å hobby og jobb er en bra avledning som fører med seg vennskap / nye muligheter/ det er også sundt for psyken vår

Mvh raymon[/quote]
Sist endret av Ex-opiat; 17. oktober 2019 kl. 14:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.