View Single Post
Sitat av zebbern Vis innlegg
Kanskje litt off topic, men det å mene at det er frekt å måtte spørre om diverse frukt som må inn på kjøla en halvtime før stengetid er rett og slett idioti.

Har selv stengevakter på en dagligvare i byen min og det er faktisk noen grunner til det, mest for å forhindre svinn og at frukten skal holde seg fin.

Det er også sånn at jeg blir betalt en halvtime over, ikke mer, regner med de fleste her tenker det er uaktuelt og jobbe gratis etter halv 11 på en lørdag.

Sett bortifra det så skal de ansatte i butikken gjøre alt de kan for å dekke behovet til kunden ved forespørsel og behandle alle kunder med respekt. Det er vanlig kundeservice, klarer de ikke det så er ledelsen i butikken veldig interessert i å vite dette, så si ifra.

Sure og frekke ansatte har ingenting i en butikk å gjøre, men det gjelder også kunden tenker jeg. Vi er alle mennesker under samme tak.
Vis hele sitatet...
Nei, det er på ingen tenkelig måte frekt å stille spørsmål ved at varene fjernes fra butikken en halvtime før stengetid. For en kunde uten kjennskap til bransjen gir det ingen mening å fjerne viktige varegrupper mens butikken fremdeles er åpen.

Praksisen er i seg selv elendig og det er en dårlig butikkleder som legger opp til det. Du har krav på betaling så lenge du er på jobb. Hvis du blir pålagt oppgaver som tar lengre tid enn du får betalt for må arbeidsgiver velge om du skal få betalt ekstra eller om arbeidsoppgavene skal vente til neste dag. Ingen forventer at du skal jobbe gratis (kanskje med unntak av enkelte arbeidsgivere), spesielt ikke kundene...

Det er ikke "frekt" å fjerne varene, før stengetid, det er bare dårlig praksis. Den lokale Rimi butikken her fjernet alle brødene tilsvarende før stengetid en gang jeg var sent ute, og da måtte vi ha en aldri så liten samtale om helt grunnleggende butikkdrift.

Når det gjelder butikkansattes holdninger og oppførsel er det ingen tvil. Den grunnleggende regelen er at kunden alltid er nr1 fokus. Oppførsel, holdning og utstråling fra ansatte skal reflektere det. Det er riktignok enkelte butikkkonsepter som avviker fra grunnregelen, men da er det gjennomført og gjennomtenkt.

Man skal ikke ha studert mye handel for å se sammenhengen mellom hyggelige smilende ansatte og økt omsetning. Spesielt gjelder det naturligvis butikker med mer personlig service som elektrohandel, klær, sko etc, men også en helt ordinær matbutikk vil det gjøre klare utslag.