View Single Post
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Det er akkurat slike enkelthendelser jeg sikter til. Selv om de aller fleste ikke opplever dette i butikker, så har jeg selv opplevd det ca. et par dusin ganger i løpet av 30 år, så det er ikke noe som skjer daglig, men det oppleves meget ubehagelig når man først blir utsatt for det.

Jeg opplevde en gang jeg stod ved fruktdisken i en Rema-butiikk og skulle legge noe frukt opp i en pose, at to unge butikkansatte oppholdt seg like i nærheten til tross for at de ikke hadde noe arbeidsoppgave der å utføre. De snakket lavt sammen og fniste innimellom. Jeg valgte å ignorere dem og fortsatte med mitt, men da stilte de seg opp rett i forkant av meg og gliste meg rett opp i ansiktet.


Dette er bare et eksempel på ubehageligheter jeg har opplevd av situasjoner som ikke er til å missforstå..
Vis hele sitatet...
Ett dusin ganger på 30 år vil jeg jo ikke nødvendigvis påstå er så hakkende gale. Hvertfall ikke om situasjonene har vært slik som den du beskriver?

Javel, de fniste og pratet lavt sammen - snakket de om deg? Hørte du det eksplisitt?
Jeg skjønner ikke helt greia, med den logikken kan man jo ikke prate og ha det greit med venner på steder det er fare for at man kan se på andre? Spesielt ikke om man prater litt lavt fordi man ikke vil at hele verden skal høre det?

At de gliste deg opp i trynet etterpå kan jo være så enkelt forklart som at de ble oppmerksomme på at du var der, og derfor hoppet tilbake i "vi er butikkansatte som alltid må smile til kundene"-modus?

Jeg tror du leser for mye i situasjoner hvor du egentlig ikke behøver det. Det er lett å tenke at "dette er om meg", når folk fniser og ser på deg feks., men det betyr langt derifra at det faktisk er det.

Men rasshøl finnes selvsagt i alle yrker, former og farger - så hvem vet.