View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Problemet med nettradio er at du behøver ett abonnement, pluss at infrastrukturen blir mer sårbar om majoriteten av tjenestene vi bruker skal være avhengig av 4g.

At radiolyttere ikke kjøper utstyret er deres egen feil, men jeg synes prisene var stive i starten.

Mobiler med dab mottaker har vært tilgjengelig lenge.
Vis hele sitatet...


Kommer aldri til å la DAB styre valget av telefon, da det er så mange andre kriterier som er langt viktigere for meg når det kommer til mobil. Og blant aktuelle telefoner jeg ser på som kandidater så er det ikke en eneste modell med DAB. Da snakker vi toppmodeller fra alle kjente merker inkl kinamodeller.

Ja når du tenker i forhold til 4G. Men vi skal jo over på 5G, og det er ingenting som sier at det var kritisk å få slukket FM nettet i 2017. Vi kunne fint beholdt FM i mange mange år fremover.

Problemet med DAB er jo at du behøver en DAB mottaker. Og det er en større bøyg for meg og mange andre enn det å skaffe seg mobil abonnement. De aller aller fleste av oss har mobil. Og dermed abb. el kontaktkort. Med det kunne vi streamet radio. Det som er viktigere er at når FM ble slått av så mistet vi muligheten til å høre på radio på mobilen. I en enhet som alle av oss har og som vi bruker hele tiden og har med oss overalt. Det alene gjør hele DAB saken til en gedigen fiasko i mine øyne.
Sist endret av random67489; 30. juni 2018 kl. 14:01.