View Single Post
Jeg forsøker å lage ett Rouge AP som det står i tittelfeltet.
Jeg bruker wlan0 til å koble til internett og wlan1 til å lage ett ett falskt Acces Point, eller en Honneypot om du vil.
Slik at maskinen sitter mellom internett og tilkobler og kan sniffe trafikken.

Man-in-the-middle attack

De fleste komandoene og noe av beskrivelsene har jeg tatt direkte fra en guide, men har skrevet den litt om og lagt med responsen fra terminalen min når komandoene er kjørt.
Finner ikke igjen orginalsiden guiden lå på. Men det må da vere noen her som forstår seg på dette. Det er første gangen jeg prøver å bridge noe, så vet ikke om jeg gjør det riktig eller om jeg burde gjort det på en helt annen måte.

-Jeg oppretter ett acces point som heter "FakeAP"
-Jeg kan se det fra andre maskiner men kan ikke koble til siden det ikke distribuerer IP adresser enda.
-Derfor bridger jeg at0 (FakeAP) til wlan1 (internett).
-Så assigner jeg en IP til broen
-Og kjører en komando som enabler IP forwarding.
-Men maskinene som prøver å koble seg på får femdelest ikke noen IP.

Har snart brukt en uke på å lese guider, men siden jeg ikke forstår hvordan dette fungerer er det ikke så lett.

Vet det er ett program som heter "Gerix" som skal kunne lage falske acces point, men har aldrig fått det til å virke.

Takk for responsen, ser jeg kunne gjort en bedre beskrivelse av problemet mitt. Regnte med det sa seg selv
Sist endret av utepaanordnes; 7. april 2015 kl. 13:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.