View Single Post
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Min erfaring med dps er at de hater alt av medisiner og piller. Med piller blir jo mindre jobb på de.
Vis hele sitatet...
Nå er vel kanskje de fleste dps'r i landet belemret med ventetid, eller de må skyffle ut pasienter som egentlig hadde trengt noen uker til om de får inn akutttilfeller som må få rangen, så jeg tror kanskje det du sier faller på egen urimelighet? Selv har jeg flere ganger hørt medpasienter si det motsatte, at de føler de blir satt på for mye medisin ved innleggelse, slik at de føler seg nummen, tung i kroppen og lat i hodet. Pleier ikke å følge opp slike utsagn så jeg vet jo ikke hva de står på, kan kanskje være komboen som gjør det? Men jeg tror ikke at dps kniper på pillene for å sørge for egen jobbsikkerhet. De har sikkert en faglig begrunnelse når de bestemmer medisinering. Dog er jo leger også bare folk, så de kan trenge litt hjelp og veiledning, at pasienten gir en så korrekt beskrivelse av sine problemer og omfanget av dem slik at legen kan finne korrekt medisinering.

Noe jeg selv har sett på dps døgn er at det ofte blir mest kontakt med primær kontakt eller hjelpepleiere eller sykepleiere. Overlege, psykiater ser man sjeldent noe til, derfor kan problemer bli underkommunisert. Pasienten forteller om problemer til dagkontakt, som bringer det til primærkontakt som så snakker med medisinansvarlig som igjen tar saken om med overlegen. Ikke sikkert alt kommer korrekt fra da.