View Single Post
Sitat av BAN Vis innlegg
Du sier voldtekt og ikke kjempealvorlig samtidig. Voldtekt er en alvorlig greie og et overgrep som juridisk sett blir ansett som grov vold.
Vis hele sitatet...
Du har rett her. De driver vel å snakker om å kalle det voldtekt hvis man ligger med noen som er full i Sverige, men bruker nok en annen ordlyd her til lands om slike saker.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Du får holde deg nogenlunde konsekvent. Du sier først at du hadde kjørt på selv, for så å konkludere med at 16-åringen har blitt utnyttet seksuelt. Det vet ikke du, ikke jeg, eller noen andre enn de involverte. Om det i det hele tatt har skjedd. Du gjør hoppet fra rykte om sex til "Grande har utnyttet personen" i en imponerende fart. Det er litt merksnodig at så mange påstår å vite sinntilstanden til to personer og hvorvidt en person er blitt utnyttet eller ikke basert på et rykte.
Vis hele sitatet...
Er ikke ukonsekvent det. Hvis jeg f.eks. hadde snublet over et varehus med Gjermund Cappelen og 10 tonn hasj, ville jeg vært i min fulleste rett til å anmelde det, men rent personlig ville jeg bare sagt "takk for innsatsen din" og gått videre.
Tenker det i utgangspunktet er et skjevt maktforhold, i og med at 16-åringen ikke er gammel nok til å kunne drikke og på grunn av den enorme aldersforskjellen.Rent teknisk så er den promlilen når man har tilstrekkelig ølbriller til å ligge med Grande den som ifølge legene kommer like før koma og åndedrettsstopp.

Whatever, skal slutte å late som om jeg er en juridisk ekspert. Selv mener jeg dette er veldig i grenseland til å være kriminelt. Men la oss anta at det ikke er det, siden gutten ikke har anmeldt. Grunnen til at jeg skriver er jo fordi enkelte her mener at dette var helt bagatellmessig , og ikke en sak, siden 16-årige gutter generelt er desp. Tenker en stor del av allmennheten tenker som meg og syns det er creepy som f at en toppolitiker( som foresten er tung nok til å overmanne de fleste av oss )ligger med en ungdom på 16 som er 22 år yngre på en åker, og at de ville stemt annerledes hvis dette hadde vist seg å være sant. Dermed er det ikke en privatsak. Og dermed er det også interessant for MSM.
Sist endret av bocca; 10. januar 2018 kl. 19:05.