View Single Post
Er nok mange meninger om dette, men konsensus i både olympiatoppen og andre forskningsrapporter jeg har lest artikler om, er at koffein øker prestasjonen. Jeg tror det er litt fort å bli lurt av alle de andre "fancye" produktene som er i PWO. Mye av dette får du likevel via mat, og kroppen tar kun opp det den trenger. I pwo er det ofte koffein, mye sukker, litt kreatin samt aminosyrer. Kreatin har effekt, sukker har effekt og koffein har effekt. Men trenger man å kjøpe en pwo med disse stoffene, og kanskje noen aminosyrer som forskerne er usikre på om egentlig er bra? Forskning fra Australiasier at BCAA kan føre til fedme og depresjon.
https://www.nettavisen.no/livsstil/f...423681844.html.

Skiløpere brukte lenge vidundermiksen: cola og frysetørret kaffe i en salig blanding. Jeg tror man kommer billigere unna med å drikke kaffe, spise banan og så ta kreatin. Da tror jeg, med trykk på tror, at du får samme effekt, men har mer kontroll på hva du faktisk får i deg, og kan styre dosene lettere.

En annen ting jeg har som tanke om PWO, er at man tar det for å prestere litt bedre. Dette tror jeg gjør at en aktiverer mekanismer i tankesett som vil fortelle deg at de dagene du ikke har tatt dette, så føler du deg dårligere. Du gjør deg på en måte psykisk "avhengig" av å ta pwo fordi du innbiller deg at du ikke kan gjøre det samme uten det. En dag du føler deg litt sliten eller tung, så er det lettere å unnskylde dårlige prestasjoner, eller akseptere nederlag fordi du kan unnskylde det med at du ikke tok PWO. Dette tror jeg er uheldig for mentaliteten din. Det bygger karakter å trene det hardeste du kan selv på tunge dager uten unnskyldninger. Gjør du så godt du kan, og det ikke er en vesentlig forskjell på forberedelsen til idag, som økten tidligere, så vil du ikke akseptere like lett at du ikke presterer likt.
Sist endret av zub_Zer0; 26. november 2020 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.