View Single Post
Lenge siden jeg har skrevet noe i denne tråden nå. Så er vel på tide med en liten update.
Har ikke kommet lenger på VM EARC prosjektet. Men har lekt meg litt med den nåværende VMen min.

Har konvertert den slik at jeg kan bruke den som en stripper. Etter at jeg begynte og strippe satsen har jeg fått bort en slags "søtsmak" som kommer av at sukkerrester blir brent/karamellisert under lange kokerun. Dette føler jeg har tatt produktet til nye høyder.


Ellers har jeg rigget meg opp med live kameraovervåking og temperaturovervåking. Så nå sitter jeg i sofaen og følger med på det som skjer inne på badet via telefon/nettbrett/PC


Fikk også pakke i posten i dag. Med denne kan jeg se på hva som fysisk skjer mtp reflux ratio og åpning av uttaksventil. Gleder meg til å teste denne.


Har også lekt meg endel med satsen. Justert oppskriften til å gi best produkt, ikke mest.
Nå fortiden er det følgende som gjelder:
5 kg sukker, fyller så opp med vann til 25 litermerket og og bruker en halv pose med turbogjær per dunk. Dette gir upåklagelig resultat.
Neste sats skal jeg PH behandle med noen dråper sitronsyre.
For så og etterbehandle strippet sats med natrium.
Har gått til innkjøp av PH-måler, så skal prøve meg litt frem med forskjellige verdier for å se om det gir noen merkbar effekt
Sist endret av per-ulv; 26. februar 2016 kl. 20:22.