View Single Post
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
367
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er helt klart et dilemma, men en avveining mot andres tilgang på de samme produktene. For min del kunne jeg godt handlet øl på polet. Vinmonopolet er en helt fantastisk butikk, både når det gjelder utvalg og kompetanse. Det er et mye bedre tilbud enn de tre vinmerkene vi hadde hatt i butikken her på bygda om det ikke var monopol. Men, det er jo faktisk ikke vinmonopol overalt. De som ikke har det i nærheten får jo ikke kjøpt noenting om det ikke er øl i butikken.
Vis hele sitatet...
Jeg ser poenget deres, men jeg er uenig altså.
Jeg ser for meg at de fleste her er for lovlig og regulert salg av rusmidler, og jeg ville ikke kunne se for meg at dere ville brukt samme argumentene for å rettferdigjøre salg av andre rusmidler, for meg er det åpenbart at alt av rusmidler er delikat, og det krever profesjonelle uthandlere for å selge på en forsvarlig måte, hvor vi ikke vil utsette folk i vanskelige posisjononer som ekstra utsatt for hvilketsom helst rusmiddel.

Og som jeg har nevnt over så mener jo jeg at det kreves et mye mindre regulert salg av rusmidler, som feks å branche ut vinmonopolet i interkommunale selskaper eller fjerne dette monopolet, jeg synes virkelig ikke monopolet på alkohol skal stå i veien for at vi skal skape en rettferdig og sosial ruspolitikk

Sitat av vindaloo Vis innlegg
nei jeg synes ikke det for det finnes fortsatt 5millioner som klipper seg uten å dø. De bestemmer tilgjengeligheten.
Det er det som er poenget mitt.

Men vi burde nok ha satset på bedre frisør opplæring hvis 400 dør årlig av klippen.
Vis hele sitatet...
Så du ser ikke noe forskjell på en aktivitet som dreper 400 folk hvert år og en som ikke gjør det? rofl
Sist endret av Absurd; 14. oktober 2021 kl. 23:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.