View Single Post
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
367
Bransjen er nok det siste jeg ville hørt på her.
Men du må si deg litt enig i at det er litt rart at vi er så villige til å selge alkohol så åpen og overalt(når det vel er det rusmiddelet folk flest dør av), tilogmed på steder hvor det er nødvendig for at folk drar innom, uten at de har et valg til å oppsøke andre steder. Når så mange folk sliter med det og nesten 400 folk dør av det hvert år, isteden for å separere det fra dagliglivet, til en slik grad der det ikke er super regulert, men hvert et menneske må selv ta valget for å oppsøke det i stedenfor å bli eksponert for det hvor en man går. samme synes hvertfall jeg det burde være med alle rusmidler

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hårtap var tilfeldig valgt. Det var ikke sammenligningen jeg var ute etter.
Det var prinsippet om hvem som burde tas mest hensyn til jeg ville belyse.

Frisører burde få ha salong på et kjøpesenter fordi folk flest har hår og et uproblematisk forhold til det.
Samme med alkohol, det burde være tilgjengelig i butikk når folk handler fordi det er uproblematisk for folk flest.
Vis hele sitatet...
folk dør jo ikke og får livene sine ødelagt å hårklipper da...
om 400 folk hadde dødd av hårklipper i norge hvert år så burde vi jo kanskje begynt å vurdere noen tilltak, men sånn er det jo ikke.

Og jeg vil jo gjerne ha mindre regulert alkohol salg, jeg vil bare ikke ha det i dagligvarehandler.
Sist endret av Absurd; 14. oktober 2021 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.