View Single Post
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Oppegående folk klarer å planlegge alkoholkonsumet sitt og kjøpe i butikk i åpningstidene.
Vis hele sitatet...
Pluss at det er evig gøy når utlendinger kommer hit. Jeg jobba sammen med en tysk kvinne som greide å huke av for følgende kombo:
  • Ferdig flytta inn, fredag - på tide med øl. Klokka var fem over åtte - thank you come again!
  • Hun møtte derfor opp i butikken dagen etter en god halvtime tidligere, og lærte med det at klokkeslettene er annerledes på lørdager.
  • Så da kom hun tilbake dagen etter midt på dagen og oppdaget at butikken var stengt
  • Men kom over ei brustadbu på veien hjem!
  • ... som selvfølgelig ikke selger øl overhode på søndager.
  • Og dagen etter det, mandag 9. september 2013... Ja, da var det selvfølgelig stortingsvalg.
Den bragden kan dessverre ikke gjentas siden de endra reglene i 2015.

Det der er selvsagt maks uflaks, og man blir jo vant med alt - men jeg må innrømme at jeg hadde foretrukket mindre kompliserte regler. Helt greit med strenge regler, men ulike klokkeslett på ulike dager og slikt er imo litt tullete. Det er imidlertid ikke akkurat på den tua jeg vil kjempe til døden. At det er en valgsak er deprimerende.

Sitat av Mefibon Vis innlegg
Selvom høyretilhengere er såpass bortskjemte at de vil prioritere mer tilgang på alkohol så de kan få kveldsdrammen sin eller vin til maten overser de konsekvensene det vil ha på de utsatte og mer svakerestilte i samfunnet, nemlig mer misbruk og konsekvenser av misbruk som vold og overgrep.
Det er bevist at alkohol leder til mer vold i hjemmet og de personene har oftest spontanitet og dårlig konsekvenstenking som personlighetstrekk og dermed de som kanskje aller mest vil benytte seg av muligheten for å kunne stikke bort på bensern å kjøpe alkohol spontant også.
Vis hele sitatet...
Ignorert? Glemt? Jeg tror de er veldig klar over det. Og nei, jeg ser ingen grunn til å tro at de ikke bryr seg, jeg tror de bryr seg veldig mye: For overklassen er en alkoholisert underklasse dessverre en ubetinget fordel.
Sist endret av Myoxocephalus; 4. februar 2021 kl. 00:03.