View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God formiddag. Først og fremst beklager jeg hvis dette blir en rotete post, jeg er ikke den flinkeste til å formulere meg og jeg hopper gjerne fra setning til annen, uten å merke selv at jeg prøver å poengtere flere ting.

Sitter da her med koppen min og reflekterer litt bakover. Per idag har jeg et ganske sporadisk men minimalt forbruk av rusmidler, i forhold til før hvor det var ganske bonanza. Cannabis har jeg dog kuttet helt ut per idag, grunnet at ved bruk får jeg heftige angstanfall og ikke lengre den gode flyten, høyen, roen eller rett og slett noen av helsefordelene.

Da jeg var 15 begynte jeg å røyke fast hver dag, fast frem til jeg ble rundt 20, da ble det litt mere av og på. Etter en vanskelig oppvekst ble flukten medisin for meg, naturligvis gikk jeg derfor også over på andre ting også etterhvert. Men, cannabis har alltid hatt en spesiell plass i hjertet mitt. Selv om jeg naturligvis var pisseskev nesten hele tiden, følte jeg meg aktivert for første gang på mange år (etter lange perioder med alvorlig depresjon) og ikke minst - sosialangsten min var i sjakk.

Men, en episode en gang hos en kompis tok sted, hvor jeg hadde spist noen saftige brownies og sittet å kost med en glassbong i 2-3 dager i strekk, og så våknet jeg plutselig til - og satt rundt noen folk jeg kjente meg veldig ukomfortable med. En spesifikk hendelse skjedde, som satte en ganske sosial angst i meg igjen, og etterhvert gikk det over til ekstrem generell angst. Siden den dagen har røykings aldri vært det samme for meg. I noen situasjoner hvor jeg har spist typ. alprazolamer og andre angstdempende stoffer har det vært "helt ok" å røyke noen trekk, men stort sett får jeg bare en noia og vond følelse uansett. Følelsen fra den kvelden sitter fortsatt igjen, på en vag men sterk måte. Resultatet når jeg røyker er som regel at jeg tror jeg skal få hjerteinfarkt, eller gå i psykose, etc.
Jeg har prøvd å røyke både alene og med folk jeg er helt komfortable med (som også er innenforstått med hva som skjer med meg), men til ingen nytte.

Jeg har nå bestemt meg for at jeg ønsker å dra en tur til Amsterdam når coronaen roer seg ordentlig, for å eksperimentere litt mere når jeg vet nøyaktig hva slags strain og innhold jeg får i meg. Hvis det blir en suksess så vurderer jeg å prøve å få en resept på det også.

Uansett. Jeg har prøvd før å åpne noen tråder her på freak for tips mot typiske hasjnoiaen, noen bra tilbakemeldinger har jeg fått men mange sier at når det først er kommet er det umulig å bli kvitt.
Er det noen som har erfaringer med nettopp dette - prøve spesifikke strains når man bare får noia av tjall?

Ønsker inspill på hvordan jeg kan dykke dypere inn i lærdommen om dette fantastiske og respektable legemiddelet, som jeg så inderlig savner