View Single Post
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
269
Det blir helt feil å tenke seg frem til sånne ting. For alt du vet kan det være at den ungen er det som får deg til å tro på verden og menneskeheten igjen!? Om du snur helt om på det:

Du ønsker å kjøpe deg en motorsykkel. Du har fantasier og forventninger til at med en gang den sykkelen er kommet til gards, da kommer livet til å smile å du kommer mer eller mindre til å bo på/med den sykkelen. Du har også tenkt så langt at du ser for deg at du skal modifisere den og bytte deler, sånn at den bare blir helt perfekt. Du skal bli ett nytt menneske i fra det sekundet den sykkelen er din.

Så, kommer dagen! Sykkelen er kommet seg hjem, du rundspiller ebay på jakt etter det du skal modifisere sykkelen med.
Du bruker kanskje nesten hele sommeren på å kjøre rundtom, kanskje du til og med besøker alle byer i Norge, eller drar på europatur.

Men så, plutselig en dag, la oss si året etter, så er interessen og alle ideene borte! Du forstår ikke helt hvorfor du i det hele tatt kjøpte sykkelen. Den er plutselig blitt til rot i garasjen, stablet over med annet skrot du ikke ville kaste, men egentlig ikke har bruk for.

Poenget mitt, er at det er en dårlig idé å leve livet etter hvordan du tror det kommer til å bli, istedenfor å leve det som det kommer. Du går glipp av mangen lyspunkter og hyggelige stunder, kun fordi du tenkte at det kom til å bli kjedelig, eller for mye ansvar å arrangere surprise party for bestekompisen din.

Det tar tid, lang tid som regel, å endre tankemønster, og kanskje det også krever en ny erfaring med noe som har vært kjedelig en gang før.

Ser du er ung, og jeg skal innrømme at mitt syn på det med å få barn ikke var så ulikt det du har, men etter å ha truffet hun jeg deler livet med nå, og erfart at det finnes faktisk damer som ikke på noen måte kan sammenlignes med eksen, så er det å få en unge blitt mye mer aktuelt enn noen gang! Det med barn er ikke et "tema" for meg helt enda, men absolutt noe jeg bruker mer tid på å ha tanker om nå, enn da jeg hadde mistet alt av glede etter bruddet for mange år siden. Jeg var også i en lengre periode hellig overbevist om at ett forhold kom jeg aldri til å prøve igjen, ikke f@€*!!

Så feil kan man ta gitt..

Kanskje en veldig dårlig "sammenligning", en sykkel er jo stort sett lett å få solgt og ferdig med det, mens med en unge har du ett ansvar i vertfall 18 år, men det det handler om, er at til mer du tør å ikke la hodet styre livet og handlingene dine, til mer kommer du til å se at det meste er mulig, uansett mening på forhånd.

Håper det ga litt mening!
Lykke til med framtiden, den er som en pose med sjokolader
Sist endret av Mr.Septik; 10. april 2022 kl. 00:06.