View Single Post
Meget's Avatar
Trådstarter
28
Sitat av random67489 Vis innlegg
Nei dette er ikke gode tips, det er jo bare en ny vri av den som veldig mange deprimerte får slengt midt i trynet; "ta deg sammen" eller "du må stå på litt".

Det er ikke sånn verden er beklager. Deprimerte mennesker kan ikke ta seg sammen, like lite kan de snu opp ned på hele livet for å bli bedre slik som ts foreslår i post#1.

Om du makter å gjennomføre den smørbrødlista tross depresjon da var du nok ikke deprimert i utgangspunktet, da har du bare vært lei deg.
Vis hele sitatet...
Delvis enig. Jeg siktet egentlig til de som sitter på håpløs fortvilelse og som føler at livet ikke går dems vei. Og at de som fortsatt føler det slik selv om man kan krysse ja på hele smørbrødlista bør oppsøke hjelp. Det var egentlig ikke tydelig i første posten.

Jeg mener ikke at det å prøve å forbedre noe med seg selv eller livet sitt, være seg en veldig liten forandring, hver dag, er en ting du bør unngå fortelle en som er deprimert. Jeg har aldri sagt at man må gjennomføre alle de punktene jeg skrev heller. Jeg vet hvor vanskelig det kan være bare å gå ut døra for å få litt frisk luft, men ting som det er faktisk hva som kan hjelpe på en depresjon. Ikke lur deg selv til å tro du kan klare deg uten den lista, selv om du er under behandling.