View Single Post
Sitat av Pensj2020 Vis innlegg
17 år er gått siden 11. september. Hvert år blir facebook-feeden min fylt av innlegg og kommentarer av folk som tror det var en inside job. Når jeg stiller kritiske spørsmål får jeg aldri svar på dem.
Vis hele sitatet...
Eklatant demonstrert også i denne tråden.

Sitat av Pensj2020 Vis innlegg
Dette har ledet meg til å tro at konspirasjonsteorier er en slags religion. Har folk rett og slett et innebygd behov for å tro på en overmakt? Nå som Gud har gått av moten, har gudstroen blitt erstattet av den naive troen på mektige statsledere som er i stand til å i det skjulte orkestrere sammensvergelser og operasjoner som dette?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du er inne på noe, men jeg vil ikke si meg enig i påstanden om at Gud har gått av moten. Derimot er det et annet relevant aspekt ved religioner som er ganske spot on: Folk har et behov for å føle at de er spesielle, utvalgte og bedre enn andre. Noen liker å vite at de tilhører den lille elite av rettskafne mennesker som har forstått sann moral, og som vil få sin velfortjente belønning i himmelen mens vi andre stympere skal brenne i helvete. For konspirasjonsnissene dreier det seg om å være smartere og mer dypsindig enn andre - de er de få som har fortstått sannheten og gjennomskuet løgn og illusjoner, mens vi andre sheeple vandrer rundt i tilværelsens tåke uten forstand til å se lenkene som binder oss.

Så for å ta et lite avbrekk fra brutale misforståelser om elementær fysikk og denslags, og heller besvare hovedspørsmålet ditt - "Hvorfor er det fortsatt så mange truthers?". Jeg tror det er så enkelt som at idioti aldri går ut på dato.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. september 2018 kl. 11:24.