View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Orph Vis innlegg
Realfagene kan være harde (jeg antar du går ingeniør?), men jeg foreslår å møte på øvingstimer, og rett og slett bare legge inn ekstra innsats. Jeg har gått gjennom det selv, jeg vet akkurat hvor tøft det er, men det blir bedre med årene.
Vis hele sitatet...
Ganske enig med deg -- IT-utd, Ingeniør-utd, siving-utd, økonomi-utd (ikke ála "reklame", men 'skikkelig' økonomi-utd), og tilslutt medisin-utdanninger er vel de studiene som det hopper av flest studenter, hvertfall her til lands.

Nå går jeg et økonomistudie i Trondheim, mulig jeg sammenfletter med Indøk/siving seinere veit ikke, men kan si dette at studiet er forholdsvis tungt hvis du mangler litt interesse og om lag 40% har falt av, etter start (på to år).

Vil vel egentlig si at det er på de studiene som krever mye realfag (de ovennevnte), at det hopper av mye studenter på... Noe som gjør det ekstra digg å fullføre studiet - en lys framtid venter, da jobbmarkedet vil være bra i en bra stund framover. -Og motivasjon til trådstarter til å bare stå på videre, husk: pain is temporary - glory and pride is forever !
Sist endret av aeon_illuminate; 30. august 2012 kl. 12:54.