Tråd: 4-HO-MET
View Single Post
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Noen her inne som har prøvd 4-HO-MET? Er veldig interessert i dette med at det ikke er rappotert om "bad-trips" på dette stoffet, da det er dette som hindrer meg i å prøve andre psykadeliske stoffer enn cannabis (som jeg har opplevd "bad-trips" på).
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd 4-HO-MET (metosin) noen ganger og har også opplevd badtrips.

Jeg har berre en erfaring med sopp, og relativt lav dose (rundt 30-40 sopp), men jeg opplevde de relativt likt på endel punkt, uten at jeg påberoper meg "kompetanse" til å uttale meg.

Første gang jeg prøvde metosin tok jeg en relativt bra dose. Det opplevdes veldig kult, fikk visuals og en slags masserende effekt i hjernen. Men samtidig blir du litt rastløs i kroppen. Hørte gjennom to Radiohead-album (Kid A og OK Computer) og det var helt magisk, har aldri opplevd noe lignende musikalsk. Etterhvert tenkte jeg og kompisen min at vi skulle røyke litt weed (ble veldig mye weed, grunnet lavere bedømmelseskraft), for å få mer ro i kroppen og evne til å slappe av litt bedre, noe som er litt vanskelig på kun metosin. Dette utviklet seg etterhvert til en skikkelig badtrip.

Jeg er ikkje sikker på om weeden hjalp på, men den gjorde trolig det. Men i hovedsak var det sangen "Fitter Happier" midt i OK Computer-albumet som utløste badtrippen. Sangen er skikkelig creepy, og består av en Microsoft Sam-stemme som snakker med rare lyder rundt; teksten går slik: "Fitter happier, more productive, comfortable, not drinking too much, regular exercise at the gym (3 days a week), getting on better with your associate employee contemporaries" osv. og etter et par minutter med slik snakking, begynner sangen på nytt med "Fitter happier osv."

Etter dette ble jeg fullstendig deprimert og paranoid. Jeg kom inn i svært destruktive tankemønstre og på et visst tidspunkt så jeg som eneste utvei å ta selvmord. Min eksistens føltes vanvittig ubetydelig. Jeg tenkte veldig mye, og forstod på en helt ny måte hvor mange mennesker som er på jorda (nesten 8 milliarder?) og følte at det var inget poeng i at jeg skulle forsette å leve, siden jeg ikke var John Lennon, Thomb York eller noen annen betydelig person som folk brydde seg om.

Etterhvert ble jeg meget sikker på at politiet var på vei til huset der vi var for å arrestere oss for narkobruk og i tillegg var jeg utrolig bekymret for å ikke komme ned før jobb på mandag (dette var en lørdagsnatt) og miste jobben (100% urealistisk siden det var over 24 timer til jeg skulle på jobb).

I tillegg tenkte jeg på ting som at jeg på en lørdagskveld hang med en annen person av samme kjønn og ruset meg, og følte meg som en fullstendig taper.

Heldigvis hadde jeg relativt greie kunnskaper på forhand, og klarte å overbevise meg selv om at det snart ville være over.

Kompisen min fikk også samme type badtripp på ca. samme tid som meg og vi kom ned ilag.

På den positive siden er jeg overbevist om at jeg kom ut av trippen som en mer reflektert person og etter å ha prøvd salvia, weed og metosin har jeg fått et ganske nytt syn på verden, da spesielt weed og metosin gir deg tid til å tenke over tilværelsen.

Samtidig fikk jeg en kraftig og nyttig badtrip-erfaring, som vil hjelpe på ved framtidig eksperimentering.

Som de fleste andre erfarne (ikke at jeg er det) konkluderer jeg med at set og setting er alt. At jeg var på besøk med en kompis som jeg ikkje hadde vært på besøk hos ofte, i et ukjent garasjeloft, som jeg hadde kjørt til pappas bil, 3 mil hjemmenfra, gjorde meg engstelig og førte til en badtripp, utløst av en skrekkelig ekkel sang. I tilllegg kom mange av mine indre angster eller bekymringer fram i lys og ble ganget med 10. Jeg var som sagt på det punktet at jeg så INGEN grunn til å forsette å leve noe som er ganske farlig. Jeg vil, uansett hvor selvsagt dette er, be folk om å være forsiktige.

Ellers anbefaler jeg stoffet sterkt om du vil ha en svært kul opplevelse når du hører musikk eller ser film. Musikkopplevelsen er ubeskrivelig, om det er rette artisten. En annen gang så jeg filmen "Fear and Loathing in Las Vegas" basert på boken av Hunter S. Thompson ved samme navn. Det var hysterisk morsomt og interessant i tillegg til at jeg forsto filmen på et helt nytt nivå.

Metosin er et svært interessant og gøyalt stoff, men det er ingen "hellig gral" som du ikke kan få badtrips etc...