View Single Post
Akkurat som at noen fort kan bli f.eks gamblere eller alkoholikere (hvilket er arvelig / gener) - lett for å falle for avhengighet kan noen ha lettere for å tolke visse ting annerledes, skjønner?
Vis hele sitatet...
Dette er absolutt ikke arvelig. Kom med kildehenvisning.

Hehe neivel, men det er et bevis på at det klikka for en mann mens han brukte et dataspill om det var pga spillet eller at han var sint inni seg, det veit hverken jeg eller du, men jeg tror at det var pga spillet.

Det er noe litt annet, men se på alle som blir styrt av WOW. Dataspill kan så absolutt være skadelig OG være en faktor til å begå alvorlige ting i livet.

Jeg skjønner at dere vil forsvare dataspill og metal osv fordi dere liker det, det er/har vært en del av hverdagen deres, men for visse mennesker tolkes det feil og er ikke sunt, dette kan det ikke nektes for, samme hva Michael Moore og Marilyn Manson sier.
Vis hele sitatet...
Har aldri hatt et forhold til dataspill annet enn Call of Duty 4 med venner.

Det er 2 grunner til at mennesker trekkes mot World of Warcraft.
Første grunnen er konkurranseinstinktet, World of Warcraft har den perfekte ligningen på hvordan man kan stimulere menneskers konkurranseinstinkt.
Den andre grunnen er det sosiale, mennesker med ikke like oppegående sosiale egenskaper som majoriteten kan trekkes mot World of Warcraft, der de vil oppnå respekt og beundring hvis de gjør det bra, uten å trenge å ha fysisk kontakt, eller ha en samtale med noen ansikt til ansikt.

Begge disse faktorene trekker mennesker mot World of Warcraft, og det er minst like mange oppegående mennsker som sosiale tapere som spiller World of Warcraft, så det er ikke et godt eksempel.

Du er et eksempel på at alt kan tolkes feil, med tanke på hvordan du har forstått situasjonen.
Dette er basic psykologi, og du kan lett lese deg til hvordan dette fungerer, og da vil du forstå at slike egenskaper hverken er arvelige eller kommer fra noe slikt som dataspill.