View Single Post
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Du trenger ikke å fremstille det som om jeg mener at UFO automatisk betyr at det er aliens. Vet jo hva forkortelsen står for.

Nei jeg vet ikke hva det kan være. Likevel finner jeg det interessant. Aliens tror jeg for det meste finnes på film og slikt.
Vis hele sitatet...
Vel, når du poster innlegget ditt i en tråd som heter «Har vi blitt observert av en annen sivilisasjon», er det ikke unaturlig å trekke slutningen at du tror at denne UFO-observasjonen dreier seg om romvesen.

Og du skriver i ditt svar til bendiks: Ikke sikkert det er utenomjordisk men det er ganske unikt når ingen klarer å forklare hva det kan være.

Som igjen får meg til å tro at du spekulerer i at det er snakk om romvesen.
Det er ikke nødvendigvis noe galt i å spekulere i hva det kan være, men faktum er, at uavhengig av om det er en videsnutt eller et bilde, så inneholder det begrenset med informasjon.
Og det er på ingen måte unikt at det blir observert noe vi ikke vet hva er, riktignok mer uvanlig i dag enn på f.eks 1700 tallet, men fortsatt ikke unikt.
Og å spekulere i hva det kan være kan jo være artig nok det, men som jeg allerede har nevnt, inneholder video og bilder begrenset med informasjon, og så lenge alt vi har å gå ut fra er en videosnutt eller et bilde, vil alt som sier noe mer enn hva som kommer frem av videosnutt eller bilde, være nettopp spekulasjoner.
Så frem til man eventuelt har mer informasjon, er alt man kan si sikkert, at det har vært en observasjon av en UFO, hverken mer eller mindre.

For å ta et eksempel, jeg kan fint ta et bildet av noe jeg vet hva er, men som fra en bestemt vinkel ser ut som noe helt annet, legg så til litt dårlig oppløsning, dårlig fokus, dårlige lysforhold og stor avstand, så sitter man plutselig på et bildet som man ikke med sikkerhet kan si hva er. Og da bruke det at man ikke kan si sikkert hva det er på bildet eller at man ikke vet hva det er, for å konkludere med at da må det være noe utenomjordisk eller kanskje til og med overnaturlig, kan vi vel være enig om at vil være rimelig meningsløst?
Hva skiller så disse observasjonene og videosnuttene nevneverdig fra scenarioet jeg brukte som eksempel?

Og i forhold til ikke å gå ut offentlig med alle tilfeller av UFO-observasjoner, er det noe jeg har full forståelse for, folk har en tendens til alt for raskt å hoppe til konklusjoner, som svært ofte viser seg å være feil.
Da vil det være mye mer hensiktsmessig å sitte på informasjonen til man eventuelt vet noe mer, fremfor at folk skal drive spekulere i vilden sky.