View Single Post
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Så konklusjonen blir altså at vi er et fristed for den typen terrorister. Det er ikke noe å være stolt av.
Vis hele sitatet...
Nei, konklusjonen er at vi ikke sender noen til den sikre død/tortur, og heller ikke fengsler mennesker uten rettssak og dom, samtidig som vi anerkjenner spirende nasjoners behov for å dømme egne lovovertredere, mens vi holder de antatte forbryterene under konstant og streng overvåkning. På den måten er vi et foregangsland i verden når det kommer til menneskerettigheter. Det, og vår tilsvarende måte å hanskes med diplomatiske konflikter i verden for øvrig, gjør at vi er et høyst respektert land i den henseende i internasjonal sammenheng. Jeg synes ikke vi skal ødelegge det på grunn av en nasjonal anti-Krekar-mobb uten innsikt i den faktiske problemstillingen.

Husk at han går ikke rundt og gjør akkurat som han vil uten at vi vet hva han driver med. Han overvåkes døgnet rundt til den grad høyesterett og PST har funnet det forsvarlig med tanke på vår egen sikkerhet. Jeg må innrømme at jeg har tillit til at PST og Norges Høyesterett er kapable til å ta slike beslutninger på en fornuftig og sikker måte.