View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Men jeg vil ikke ha noe annet, for det meste er kjedelig. Skal jeg velge noe i Norge bare fordi de fleste gjør det? Trenger ikke bo i et slott. Men ønskene mine er for store til at det aksepteres rundt meg. Jeg kræsjer helt med familien min. De er rolige og trives der de er, med hva de voks op med. Jeg passet ikke inn og de sa alltid at jeg ville finne andre folk. Jeg syntes det var deprimerende å høre for jeg ville bare passe inn der jeg var fra. Men årene gikk og jeg ville ikke tilbake, brydde meg ikke lenger. Men det ble ikke helt tilfredsstillende å bare bo i Oslo heller.
Vis hele sitatet...
Nei du skal velge kjæreste fordi du har følelser for det andre mennesket. Ikke fordi andre forventer det ene eller andre av deg.

Men kanskje har du malt deg et indre bilde av denne tyrkeren som i hodet ditt er så fantastisk og brilliant at alle andre famler mot ditt indre bilde. Om du hadde blitt sammen med han den gang da så ville du nok raskt merket at han bare vare en helt vanlig mann han også. Som alle oss andre mannfolk så har han helt sikkert sine svakheter, og brister han også. Men siden det ikke ble dere så vet du ikke om noe negativt. Så da er han kanskje blitt et fantasi-ideal som manfolk i den virkelige verden ikke har en sjanse til å leve opp til, og derfor avskriver du kanskje mulige partnere alt før du har blitt kjent med dem?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oslo. En veldig kjedelig by, men hva har Norge sånn egentlig? Alt er lite. Jeg var forelsket i en fyr der som jeg heller ikke gjorde noe med. Vi var mye sammen i 3 år men ingen sex. Så fant jeg bare ut at han ikke var riktig, men jeg hadde bestemt meg for å satse på han. Men vi gled fra hverandre og mens han flyttet møtte jeg han fyren i Tyrkia. Han jeg likte før fant seg dame og jeg tok det fint. Men jeg var jo som vanlig ikke like heldig. Måtte tenke konsekvenser. Dette skjer hver bidige gang set skjer noe nytt i livet mitt jeg er veldig glad for eller spent på. Men det møtes somregel med sorg. Jeg chattet med han mye uten å si noe til familien, men da jeg først sa det satte de seg helt på bakbeina.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er du egentlig? Hva forventer du av andre og hvorfor lar du familien din styre dine valg? Helt ærlig, han fyren du traff i 3 år var game til tross for dere aldri pulte, og det var du som valgte ham bort.

Det må ha vært massive følelser hos ham eller at dere hadde en temmelig unik kontakt når han var helt på i 3 år til tross for null sex. Og hva er alle disse tankene om konsekvenser? Om du liker en fyr og han liker deg tilbake så er det helt ok å knulle. Det er ikke bare helt ok, det er å anbefale. Knull masse, hele tiden. Det er aldri så godt å knulle som tidlig i et forhold. Husk på det neste gang du treffer en fyr du liker. Du må ikke vente med sex til dere er gift. Det er helt ok å knulle selv om dere ikke er kjærester. Noen ganger trenger folk bare å pule, og det er også helt ok.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå har jeg bare hevnfølelse. Skal ikke finne meg norsk for da føler jeg jeg gjør det bare for dem. Faller jeg for en norsk så går det fint, men det er ikke ønsket. Det er mange som velger kjærester i utlandet, men man bør vel tenke på hva «folk flest» gjør. Men jeg må vel helst velge som de fleste andre norske. Hater flokkmentaliteten vår.
Vis hele sitatet...
Nei du må ikke gjøre som alle andre. Du må gjøre det som føles rett. Du må satse på en mann du faller for. Om det er en nordmann eller en med en annen nasjonalitet betyr ingenting. Og du MÅ jo ikke gå rundt å gremmes over kjipe Norge eller lille Oslo. Om du ikke liker deg der du er nå så kan jo bare flytte. Kanskje kan en periode utenlands løfte humøret, gi deg nytt håp eller på andre måter løfte spiriten din? Det er et helt hav av mannfolk rundt i verden. Du finner en som passer for deg om du fortsetter å lete. Og du, mens jeg husker det. Neste gang, ikke vent 3 år før du knuller med fyren. Voksne menn orker sjeldent å vente så lenge. De aller fleste mannfolk ville gitt opp lenge før første året var over uten sex.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er grunnen til at jeg føler meg talentløs. Jeg må bare ta rester til syvende og sist fordi jeg ikke klaffer med det jeg passer til. Altså, ingen kjenner meg. Er nok sett på som rolig og fornuftig, og hater det! Men jeg gidder ikke å starte å gjøre ting bare for å motbevise heller. det blir plagsomt. Jeg hadde glemt alt jeg var da jeg var i Tyrkia. Jeg følte bare jeg ikke savnet noe. Var så trist å komme tilbake til Norge.
Jeg MÅ ikke ha HAN. Men jeg satset ikke mens jeg hadde sjansen son den kjedelige dama jeg er.
Vis hele sitatet...
Du må ikke ta rester, du velger helt selv som alle andre. Det er helt fint å ha mål og ønsker. Men livet blir gjerne til mens tiden går, og de færreste får et liv helt som de hadde tenkt seg.

Ta deg en lengre utenlandstur. Møt folk, eller bare nyt nye impulser og det å oppleve nye ting, nye smaker, lukter og få nye inntrykk. Du føler deg talentløs, men du ER ikke talentløs. Du har et par diagnoser, men du ER ikke diagnosene.

Om du klarer å snu måten du tenker på så kan du faktisk oppleve at dine diagnoser kan bli en av dine virkelig sterke fordeler. Adhd og asperger. Umiddelbart tenker jeg at adhd under kontroll, gjør deg kreativ, gir deg masse positiv energi og ståpåvilje. Asperger kan være en fin ting det og om du bruker den positivt. De to greiene sammen kan gi deg superfokus til å fokusere veldig veldig smalt over lang tid. Du kan feks drive med koding, eller feilrette andres kode. Eller lære deg å male og bli kunstmaler, fotograf eller tekstforfatter. Kanskje har du en lang og produktiv karriere innen markedsføring framfor deg? Eller at du har en indre komponist som bare venter på å bli sluppet løs? Eller tusen andre ting. En styrke som dine diagnoser gir deg er at du kan fokusere over lang tid, mange kaller det laserfokus. Det kan du bruke til å lære deg nye ting. Og når du har lært skikkelig kan du garantert leve av det.

Tenk hvor produktiv du kan bli som kunstner, markedsfører, musiker, eller programmerer?

Og jo bedre du får det med deg selv og jo mer du trives i det livet du lever jo mer vil det reflektere ut mot andre. De vil se ei jente som er glad, engasjert og som er målrettet og har stå på vilje. Det vil garantert være attraktivt for mange menn.

Uansett hva du velger fremover, så må du pule mer. Rent fysiologisk så er det jo faktisk store gevinster rent kjemisk ved å ha sex. Masse gode signalstoffer, kjemikalier og hormoner som frigjøres under sex.

Husk også at du må leve ditt liv, du kan ikke la andre bestemme hva du skal gjøre, hvem du skal treffe eller hvor du skal bo. Du er sjefen i ditt liv. Andre får bare lære seg å akseptere deg for den du er. Og de må bare akseptere de valg du tar. Du er voksen og din egen sjef i ditt eget liv.
Sist endret av _abc_; 15. september 2020 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.