View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skjønner at du har det vondt og at det er lett å ruse seg når man har sånne traumer og opplevelser bak seg. Sliter også med traumer og fortrengte det og rusa meg i mange år, nå går jeg i traumeterapi og snakker gjennom både følgende traumene har fått og hva traumene har kommet fra og lærer hvordan leve med det på en bedre måte enn jeg har gjort. Det er helt jævlig noen ganger å blusse opp i det vonde men det er det eneste som fungerer for å på lengre sikt få det bedre også
Jo før du åpner deg og snakker om traumene jo før vil du få utbytte av behandling. Det er viktig at du snakker med en du stoler på og føler deg trygg med og som har god utdanning i forhold til traume pasienter.
Du behøver ikke snakke om selve overgrepet med en gang om det er for vanskelig for deg men om hva det har gjort med deg og fått deg til å føle om deg selv og andre, hvordan det knyttes til angsten din osv.

Når du er klar for å snakke om selve overgrepet etterhvert så anbefaler jeg deg å søke plass på Modum Bad sin traume avdeling for de somhar opplevd barndomstraumer. Søk via fastlege eller psykolog, ca et år ventetid så søk gjerne nå og jobb med lokal psykolog i mellomtiden. De er eksperter på traume behandling og har en høy prosentrate som blir friske eller bedre av å være der så behandlingen der funker og er eneste sted i landet med så bra traumebehandling. Intenst men effektivt og noe jeg tror kunne hjulpet deg utrolig mye!