View Single Post
Sitat av downing Vis innlegg
Edit: Når det gjelder type utroskap som du beskriver i første post, så er vel det et klassisk tilfelle av ungdomsforhold (jeg regner det som forhold i studietid, i ung alder etc) der man egentlig er lei men ikke har slått opp (enda). Er hu fin er det bare å holde kontakten, det forholdet går nok i dass snart.... Har opplevd lignende selv. ;-)
Vis hele sitatet...
Hehe, er nok ikke helt sånn, hu er nesten 30... Men hvis forholdet går i dass, så vil jeg uansett ikke prøve meg, jeg vet jo at hu er kapabel til dette nå.. Det er nok kanskje som du sier ja, at utroskap er regelen fremfor unntaket, i løpet av et liv, tragisk men...

Sitat av slashdot Vis innlegg
Å anklage meg for å trolle er rimelig drøyt. Det er alvorlig meinte spørsmål, og eg seier ikkje at media ikkje påverker - men eg spør kva grunnlag du har for å meine det du meiner. Du prøver å skulde på mange faktorer i samfunnet du tilsynelatande ikkje liker, utan å forklare samanhengen.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg regna med det var lett å forstå sammenhengene. Hvis media og underholdning skildrer ting som vanlig og bagatelliserbart, kanskje til og med glorifiserer det, ikke nødvendigvis bare utroskap direkte, men også individualisme, sine egne behov først, så påvirker jo det såklart mennesker. For ikke å nevne sekularisme og hvordan det kan påvirke moral, og også æresfølelse som er nevnt her, eller rettere sagt mangel på det. Hvor vanlig tror du f.eks. utroskap er i Iran eller Italia, kontra Norge?