View Single Post
Sitat av Cats Vis innlegg
Min teori at media som tv og internett har påvriket veldig mye. Vet ikke helt hvordan det er hos voksene som er i alder 30+, men hos de yngre vil jeg tro at dette har hatt en del å si. Akkurat som man ser at unger i stadig yngre og yngre alder prøver å være voksen med sminke osv.
Vil også tro at det at "likestilling" og det at kvinner har fått like store rettigheter som menn kan ha påvirket. For om jeg ikke tar feil, så har vell fødetallene gått ned de siste årene?


Ingenting av dette er fakta, men bare noe jeg selv tror og mener.
Vis hele sitatet...
Tror nok du har rett, media har veldig mye påvirkningskraft, og media og underholdning generelt er også veldig venstrevridd, som, i fare for å generalisere for mye her, kanskje er litt mer moralsk liberalt og sekulært enn høyresiden? Og ja, den såkalte "likestillingen"... I Norge er jeg sikker på at 70-80% av de som er utro er kvinner. Mens i USA er vel flest menn utro, virker det som...

Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Fordi man fortsatt har følelser for personen man er sammen med..
Jeg blir jo ikke sammen med pulevennen min fordi vi har sex om du skjønner, fordi jeg ikke har følelser for henne.
Vis hele sitatet...
Skjønner bare ikke hvordan disse fristelsene kan veie såpass sterkt mot det andre, om du skjønner. I så mange tilfeller. Jeg skjønner jo godt grunnene til at folk er utro, men ikke at de "vinner" så ofte som de gjør...