View Single Post
Jeg var på interrail nå i sommer og kan legge med mine erfaringer. Jeg startet i Østerike å reiste ca denne strekkningen: Venezia, Milano, Ventemilagio, Monaco, Nice, Cannes, Barcelona, Paris, Brussel, Amsterdam, Bremen, København.
For min del falt ivertfall den franske riveraen svert godt i smak, og man kan gjøre det relativt billig også om man bare handler på de vanlige butikkene, i tilleg er togselskapet som oppererer på den strekningen altid resservasjons fritt noe som gjør det enkelt og greit å reise der. Fordi man ellers må være veldig obs på hvilke tog man må betale ekstra på og ikke, det som vertfall er et must er interail appen. Slik jeg gjorde det bare tastet jeg inn byen jeg ville besøke på appen og fikk opp togforbindelsene dit, deretter gikk jeg gjennom hvilke byer jeg passerte på vegen som jeg hadde lyst til å ta en ekstra titt på.

Nå vet ikke jeg hvor mye penger dere har tenkt å bruke på turen, men jeg som heller sov billigst mulig og heller brukte pengene jeg sparte på andre ting. Jeg sov ute opp til flere ganger, hadde ikke med meg noe mer en en liten sekk og en tynn jakke, men det gikk helt fint, noen stasjoner kunne man sove på helt fint(Brussel og Ventemilagio) og ellers overnattet jeg også på gata i en eller annen Fransk by. Ellers sov jeg mye på hosteller, noe jeg vill anbefale på det sterkeste, man kommer i prat med folk fra alle verdensdeler og vertfall etter min erfaring har folk respekt og er stille dersom man ønsker og sove osv.

En annen ting som også kan anbefales på det sterkeste er å reise mest mulig med natttog, da jeg gjorde det måtte jeg betale 18eur for og reservere plass i sove lugar. Så var det å gå å legge seg neste morgen våkner man i en ny by, og 18eur er ikke verst for en overnatting. Det jeg betalte i gjennomsnitt på hosteller var rundt 30eur da jeg reiste midt på sommeren i høysesongen.

Ps: Amsterdam kan bli helt jævlig varmt og jævlig på sommern egnt, da jeg var der var det bare sykt varmt og klamt. Så vill heller anbefale det på en annen årstid, fordi varmen der var virklig tildels nesten ikke til å holde ut- spessielt ikke på det billige hostellet jeg bodde på som så vidt hadde air condition.