Sitat av
DrPerception
Viss du er kriminell og ditt eneste valg bortsatt fra tysting er å "godta" annen type kriminalitet rettet mot deg, så er ikke et kriminelt miljø noe for deg.
De fleste kriminelle vil nok skjønne at jeg ikke lever et kriminelt liv nå og sannsynligheten for at jeg blir utsatt for alvorlig kriminalitet vil jeg anse som svært lav. Forstår at tysting er noe mange har tiltro til som en god løsning om man blir utsatt for kriminalitet, men det har ikke jeg. Jeg utelukker det ikke, men da må det ha noe for seg.
Dette er et eksempel på noe jeg ikke ville anmeldt.
Sannsynligheten for at dette har noe for seg utfallsmessig nærmest lik null.
Å snakke med politiet for angi andre for kriminalitet er å tyste.
Jeg forstår ikke problemet her. Vil du tyste, men samtidig ikke bli sett på som en tyster?
Så svar meg; om en sliten speedfreak på uføretrygd helt uprovosert tømmer kåken din, skal du da ta han hver eneste gang trygda kommer i årevis for å ordne opp, eller skal du anmelde det å bare få pengene dine?
Ja, man kan selvsagt knekke bena på karen og sitte igjen like fattig, eller prakke han full i varer og bruke han som løpegutt til han blir ranet og du sitter der enda mer i minus.
Så hva gjør du? Skal du selge organene hans for å vri penger utav han da eller?
Jævla tungvekter altså, gå å risiker flere år i fengsel for å få tilbake litt penger du, en kriminell av kaliberet du prøver å presentere ville tjent inn de pengene fortere enn en kort voldsdom ville vart.