View Single Post
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Kanskje det ikke gir noen mening for deg fordi du ikke tar deg tid til å tenke godt nok igjennom.

Hva har kulturell befestelse med noe som helst å gjøre? Er det ikke folks psykiske og fysiske helse vi skal ha i sentrum? Kulturell befestelse, ergo trend, er bullshit. Folks helse og velvære er nr 1.

Hvis du skal ha noe som helst håp om å nå inn hos andre, må du holde nedverdigelser og mobbing til en minimum. Jeg har ikke vært frekk mot noen uoppfordret enda, så jeg ber deg om å holde stilen også, så kanskje alle kan lære noe. Og ikke hopp over noe jeg skriver, se alt i sammenheng.
Vis hele sitatet...
Med din usammenhenghet og dine selvmotsigelser, så er det du som må tenke deg om.

Kulturell befestelse har noe å si for hvorvidt politikere er villig til å gå til sak på det. Jeg sier ikke at et evt forbud mot alkohol ikke burde vurderes pga kulturell befestelse, jeg sier at det er nærmest umulig å få gjennomført uten et samfunnsøkonomisk problem, samt massive opprør og ikke minst en ny inntekt for kriminelle. En inntekt relativt identisk med cannibis-salg. Forbudstiden i USA og hvem som faktisik tjente penger på det, burde være godt kjent for alle. Ganske likt hvem som tjener penger på cannabis i dag, hvilket bringer oss tilbake til argumentet mitt hvorvidt forbud er mer skadelig enn legalisering(inntekt til staten, eller kjeltringer? Du må jo ha det inn med t-skje). Det er heller ikke et argument for at det ikke burde belyses som et problem, og det at du åpenbart ikke forstår slikt gjør at jeg slutter å ta seg seriøst, og synker såpass lavt at jeg hengir meg til sånn språkbruk. Ufint? Sikkert. Jeg er bare i overkant drittlei av at sånne som deg skal ødelegge for mitt synspunkt i denne type debatter. Forøvrig på ferie, og fint i gang med både pils og konjakk. Jeg blir usunt hissig av idioter, og er glad denne samtalen ikke foregår face2face.

Jeg har gått langt over grensa av hva det vil si å være høflig. Helt klart. Jeg bare fikser ikke folk jeg selv føler argumenterer for legalisering på en destruktiv måte. Mener det dønn seriøst, den beste måten du bidrar til legaliseringsdebatten er å holde kjeft.

Ser forøvrig i mitt eget innlegg at jeg anklager det for å være usammenhengende, da jeg i bestefall kan sies å være det samme selv. Går tilbake på ferie- og promilleunnskyldningen.