View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei alle sammen.

Startet min første PF-tek nylig.
Injiserte 7 glass for 15 dager siden, hvorav ett av glassene fikk lite injisert da sprøyta var nesten tom.

I fem av glassene har ingenting skjedd. Ingen kontaminasjon, men heller ingen tegn til mycelium. I ett glass fikk jeg en god del mycelium før en uke var passert, men fikk noen grønne og svarte ulumskheter også, så kastet bort kaka. I det nesten tomme glasset fikk jeg en liten grønn/blå spot der sprøyta traff glasset, og siden glasset uansett nesten ikke hadde sporer kasta jeg det bort.

Lurer på hva den naturlige tingen er å gjøre nå? Tenker å tømme ut glassene og bare starte på nytt. Eller har folk fått vekst etter såpass lang tid? Lurte på om sprøyta var dårlig, min siden jeg hadde bra vekst i ett glass så virker det jo ikke slik.

Litt ekstra info:
- Min vermiculite virker å være en del finere enn det jeg ser i guider online.
- Sprøyta ble sendt i posten i en periode da det var veldig varmt i landet jeg befinner meg i, ofte 30-35 grader. Kan det ha skadet sporene?
- Jeg brukte en instant pot for å desinfisere. Denne går kun til 11-12 PSI i stedet for 15 PSI, men det burde jo være greit, siden PF-tek uansett ikke krevet trykkoker. Uansett, de fleste glassene sliter ikke med kontaminasjon.
Vis hele sitatet...

Lag egen tråd, enten her på dyrke forumet eller på shroomery. Du må dokumentere prosessen din bedre enn det gjøres her, selv om det er en grei start

Svarer der. Denne tråden er for vill flein

Sitat av litenfrosk Vis innlegg
Hei, har noen spørsmål som jeg fikk etter siste tur jeg var å plukket.

1. Jeg så at noen av soppene hadde en del fluer inni seg, jeg fikk de bort ved å blåse og klemme litt, men kan dette være et problem?
Her er et bilde og her har de spist soppen helt svart: https://imma.gr/93191x9d016

2. I forhold til spørsmål 1 (spurte på identifiseringstråden) fikk jeg en respons fra meaculpaUIO med dette:


Vil ikke det være et problem å koke soppen? Siden man dreper virkestoff med høy varme?
Ønsker gjerne litt mer informasjon fra meaculpaUIO hvis han ser dette.

3. Var og noen sopper som var slapp i kjøttet (var store og så litt gamle ut), er dette et problem?

4. Jeg har tenkt å nå nivå 5+, hvor viktig er det å spise på tom mage? Kan jeg for eksempel kompensere med mer mengde sopp?
Vis hele sitatet...
Nei, virkestoffene tåler varme godt, ihvertfall de mest kjente: psilocybin, psilocin

Kan stille seg annerledes for andre virkestoffer, men normalt bare de vi bryr oss om.

Fem gram tørket flein vil ta deg dit du vil, angående dosering

Å koke og drikke en løsning kokt av fem gram flein tørket løser alle spørsmålene dine samtidig. Alle bekymringer om tap av virkestoff, for lite sopp og for lite tura vil bli behandlet.
Sist endret av meaculpaUIO; 4. september 2020 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.