View Single Post
vell jeg er ingen gud så du får bare svar fra mitt synspunkt og hva jeg tror.
jeg tror ja enkelte skader seg kraftig og blir såkallt "grønnsak" hvor de blir holdt i live av maskiner,
I mange tilfeller forlater sjelen kroppen og du har en levendre kropp igjen på maskiner. Denne vill aldri våkne opp da sjelen ikke kommer tilbake men har gjort sin prosess i dette livet.

Så har du tilfeller hvor kroppen blir grønnsak og sjelen ikke forlater kroppen. Dermed er du sperret i din egen kropp og mentaliteten din er i ett stadie hvor du ikke lar deg selv gå vidre så du blir fanget, med andre ord din mentalitet har ikke lært hva den skulle og er ikke klar til og forlate denne værden. Enkelte klarer og utvikle seg, bli friskere mens andre er sperret til kroppen dør, kansje i sorg, sinne eller panikk pga en tanke eller følelse som du har ingen mulighet til og utrykke


Sitat av sugerøret Vis innlegg
men hva skjer når jeg ikke dør og bare faller ned en trapp og slår hodet mitt så hardt at jeg glemmer hele livet mitt,meg selv og alt, men lever forsatt?
Vis hele sitatet...
Vell da har du fått en såpass skade at hjernen din har blokkert ut deler av din hukommelse. Dette er på matrialistisk nivå og har ingenting med sjelen din og gjøre. Skader kan påføres kroppen uten at det påvirker sjelen din på noen måte.


Sitat av sugerøret Vis innlegg
og hvis jeg nå heter metallrøret, hva skjer når metallrøret(jeg) dør? hvilken sjel er den "virkelige" meg. sugerøret eller metallrøret?
Vis hele sitatet...
Vell kroppen din som du ser i speilet vill dø. Så vill sjelen i deg gå vidre, det er sjelen din som har visdom, viser aldri følelser eller har en trang for og utrykke seg men bare er til stede hele tiden. Det er din sjel som forstår kjærlighet, sjelen vill aldri utrykke sinne eller andre følelser men alltid en form av tilstede værelse og glede.

Og før noen tar helt av her. Dette er bare mitt synspunkt, tvinger ingen andre til og være enig.