View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Ja. Da har du min velsignelse iallefall.

Tror ikke det er noe galt med dem som eksperimenterer for "moro-skyld" heller.. Men greit å opplyse folk om at rusen ikke er "gøy".. Og søker man Amanita av gale grunner så ligger alt til til rette for at Amanita svarer med en skikkelig lusing tilbake. Sånn sett så vokter Amanita sitt univers greit alene. Det er ikke slik som med LSD for eksempel - at mennesker trenger å manes til forsvarlig og grei bruk. Amanita godtar deg - eller så kaster den deg på trynet i søla ut igjen, om den finner deg uverdig.

Amanita har som sagt stort potensiale for åndelig innsikt eller personlig vekst. Jeg regner dem som like "magisk" (dog på helt andre plan) som fleinsoppen.

Vet ikke hva du gjør galt siden du ikke får funk.. Men det er vel bare å prøve igjen. Jeg spiste som sagt soppen som den var. Den smaker faktisk veldig godt (synes jeg da). (men litt usikker på om te er mere "safe" hva angår muscarin) Det kan hende at noe har skjedd ved te-laging.. Jeg har ikke laget te av Amanita - annet enn ved amanita-ekstrakt kjøpt på nett (noe som forøvrig ga grei funk).

En greie med Amanita - er å innta endel soppmateriale.. Deretter å vente en times tid.. Også innta mere.. Sånn sett så blir man ikke tatt helt på senga når rusen kicker inn.. Du kan f.eks lage te, eller spise Amanita.. vente en times tid.. HVis null funk - så spiser, eller drikker du mere.. etc.
Vis hele sitatet...

Og med "gale grunner" forstår du?
Hva er årsaken til at spiss fleinsopp er forbudt mens rød fluesopp er lovlig?
Hvordan kan jeg vite om jeg bør prøve eller holde meg unna rød fluesopp?