Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Sitat av pipestilk Vis innlegg
I flere land er passet innført bare man skal på en fotballkamp, utesteder osv. Og om enkelte ville fått viljen sin hadde det nok blitt samme tendensen i Norge.
Vis hele sitatet...
Jada, og noen land har dødsstraff for homofili og nekter jenter å sykle. Om enkelte hadde fått viljen sin så hadde det sikkert vært sånn i Norge også. Det vi diskuterer her er dette presset du har kjent på kroppen, fra mektige krefter som prøver å presse frem vaksinetvang. For å sitere deg igjen:

Sitat av pipestilk Vis innlegg
jeg har og fremdeles meldt pass å kjent presset på kroppen fra andre og samfunnet der mektige krefter som prøver å presse frem nettopp vaksine tvang.
Vis hele sitatet...
Og for å spørre igjen: Kan du fortelle meg hva eller hvem disse sterke kreftene er, og hvordan de presser deg? Jeg regner med at det ikke bare er det at folk er uenig med deg.

Ellers har jeg ikke nevnt noe om at det er blitt et Nord-Korea her i landet, men brukt en spissformulering om at det finnes krefter som har det som sin våteste drøm.
Vis hele sitatet...
Ja, folk drømmer mye rart. Er det mektige krefter som målbærer disse drømmene? Er dette et press du føler på kroppen?

Det har vært relativt åpent debatert det med vaksineplikt, det med å gi konsekvenser til de som velger bort vaksinen.
Vis hele sitatet...
Det har vært sagt helt entydig fra starten av at tvangsvaksinering er uaktuelt. Det har ikke vært noen usikkerhet rundt det.

Folk i enkelte land har mistet jobbene sine dersom de ikke lot seg vaksinere. Er det lov om helsepersonell her til lands har latt seg vente med vaksinen?
Vis hele sitatet...
Du føler ikke på kroppen hva som skjer i enkelte land. Når det gjelder helsepersonell, så synes jeg det er rimelig at de forholder seg til forskningsbasert medisin. Det tror jeg du også innerst inne er enig i. Eller synes du det skal være valgfritt for kirurgen å vaske hendene eller om kreftlegen behandler deg med cellegift eller urtete? Tror vi holder oss til vitenskapelige rutiner på sykehusene, altså. Hvis, man ikke stoler på medisinsk forskning så er man nok på feil hylle der.

Jovist har vi en pandemi som potensielt kan få alvorlige utfall. Og jeg forstår at det må restriksjoner til. Men det går en hårfin grense som kan tøyest langt innenforbi andre arenaer dersom majoriteten tillater seg å være såpass autoritetstro de tilsynelatende kan vise seg å være(noe som er en annen diskusjon om konformitet).
Vis hele sitatet...
Spørs hvilken autoritet det er snakk om. Jeg tar ikke vaksine fordi Erna som autoritet sier det, men fordi jeg anser vitenskaplig forskning som en autoritet på dette området. Har du et bedre forslag til hvem man burde høre på? Er Kari Jaquesson eller Lysglimt Johansen troverdige autoriteter her? Et eller annet sted må du få informasjonen fra for å ta et valg, dette er jo ikke ting du kan gjøre din egen research på. Hvem stoler du "blindt" på?

Ellers har jeg vel ikke argumentert mot din ytringsfrihet.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg bare lurer på om det presset du føler fra mektige krefter er folk som er uenig med deg, sånne som meg. Jeg venter fortsatt på svar på det.
Sist endret av *pi; 29. september 2021 kl. 18:44.