View Single Post
Hei freaks!

Jeg har prøvd å google meg frem til dette, men siden jeg ikke kommer noen vei og nav er vanskelige å få tak i om dagen så velger jeg å spørre her i håp om at noen kan hjelpe meg.

Det har seg sånn at jeg nå i voksen alder har bestemt meg for å starte på privatskole for å få genrell studiekompetanse. Denne privatskolen gir meg rett på lån og stipend, noe som jeg er avhengig av for å få dette til å gå rundt. Greia er at jeg starter opp i januar og er ferdig akkurat et år etterpå. Da kommer jeg i verste fall til å gå ledig fra januar til august uten inntekt, siden høyskoler ikke har oppstart før i august. Målet er selvfølgelig å få seg arbeid i denne perioden, men jeg tenker på worst case scenario.

Jeg har tjent godt over grensa til dagpenger de siste 5-6 årene og lurer kort og godt på om jeg har rett på dagpenger i denne perioden om ting ikke skulle løse seg med jobb, eller vil denne muligheten bli borte da jeg har mottatt stipend og lån fra lånekassen i et helt år i forkant?

Jeg setter stor pris på svar da dette virker som en veldig fin mulighet for å komme meg videre i livet, men er avhengig av å ha alt av fakta på plass først og tenke hva som i verste fall kan skje.

Takk på forhånd!
Sist endret av Filkor; 25. august 2020 kl. 21:15.