View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Følte litt av det samme selv etter en sykt heftig sopptur. Skal ikke si jeg trodde det 100%, men hadde en merkelig følelse av at alt var skapt inne i mitt hode. Det var ikke engang en "simulasjon" sånn sett, for jeg var skaperen av absolutt alt. Jeg var "gud", men også skaperen av konseptet "gud", og slik holdt jeg på å gruble i flere timer. Jeg hadde endelig løst gåten, og visste at ingenting ville bli normalt etter den kvelden.

Jeg tipper jeg hadde disse tankene i 3-4 måneder (heldigvis ikke konstant) og det var ikke noe særlig gøy. Jeg vil tro det går over for deg også, for det gjør det med de fleste.

Om det er noen trøst, så vet ingen hvordan big bang startet, ikke engang de smarteste som noengang har levd. Universet er en "big mindfuck" og jeg blir helt svimmel når jeg tenker for mye på det. Men i stedet for å få angst, lar jeg meg nå heller fascinere av hvor sykt alt egentlig er. For hva er egentlig en bevissthet? Hva er et svart hull? Hva er egentlig evigheten?

For å være ærlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke flere mennesker tenker på dette oftere, og ikke minst snakker om det. Jeg liker å snakke om dette, spesielt med gode kompiser når vi røyker en joint og tar et par pils. Vi kommer aldri (?) til å få noe svar på dette, men det er interessant å filosofere rundt alt dette likevel. Så snakk gjerne med noen nære kompiser om hva du tenker, for du er nok ikke den eneste