View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Svar jeg kommer til å få på dette innlegget føler jeg ikke er ekte. Menneskene rundt meg er ikke ekte. Alt er en simulasjon jeg skaper i hodet mitt. Til og med meg selv er en rolle i denne simulasjonen, og jeg er ikke ekte jeg heller.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe vi kan snakke deg ut av her, men kanskje det hjelper litt at det er ganske vanlig å oppleve dette. Det du opplever er en følelse og ikke farlig i seg selv, følelsen påvirker ikke virkeligheten og du er like ekte som du alltid har vært. Følelser går over. Det kan du i alle fall vite rasjonelt, selv om du ikke greier å føle at det er sånn nå.

Det trenger slett ikke å være en psykoselidelse, men hvis det er det så er det lurt å få behandling så fort som mulig. Det kan også være angst, eller at hjernen din på en måte kobler fra for å beskytte deg mot noe som er vanskelig. Uansett hva det er så er det lurt å gå til legen med det og få en henvisning til psykolog, du må kanskje be direkte om det da noen leger er litt treige psykiske ting. Eventuelt kan du gå til privat psykolog.

Et par ting du ikke bør gjøre akkurat nå, er å ruse deg for å håndtere følelsen eller å isolere deg, droppe aktiviteter og skole etc. Snakke med noen er gull.