View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er typisk vrangforestillinger men man behøver ikke være i psykose for å ha vrangforestillinger.

Jeg har og hatt det sånn fikk det etter mange år med hasjrøyking og var overbevist om at jeg levde i en simulasjon hvor alle var simskarakterer og jeg kunne høre de som styrte simulasjonen kommentere meg, ting jeg tenkte, ting jeg så og høre tankene til andre om hvor dum jeg var som bare gikk rundt i simulasjonen uten å gjøre noe med det. Det mest intense med stemmer og tankelesing holdt på i 3-4 måneder, først bare en sjelden gang i blandt så hver dag eller nesten hver dag. Følte meg som et freakshow det var både noia og spennende for jeg trodde samtidig at jeg hadde oppdaget noe stort og gåten med den merkelige tingen vi kaller livet osv. Var ganske alternativ og søkende på den tida.. Jeg gikk ikke til lege fortsatte å røyke hasj i blandt og det utvikla seg til langvarig psykose.

Det er viktig at du kommer deg til lege å forteller alt særlig det med stemmene og paranoiaen. Det er akuratt sånn forttegnene på schizofreni er og det utvikler man i slutten av tenåra starten av tjueåra. Får du antipsykotika i tidlig stadie kan det hende schizofrenien ikke utvikler seg eller i hvertfall at du får det bedre og vrangforestillingene ikke utvikler seg til psykose.