View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvorfor? Jeg kjenner mange som har brukt både det ene og det andre og forskjellen mellom de som kun har holdt seg til cannabis, og de som har foretrukket heroin eller andre opiater er jo de det gikk skikkelig ille med. Det er min erfaring.

Jeg vet ikke om én eneste person som har opplevd skader på kropp eller psyke av cannabisbruk alene. Jeg vet imidlertid om flere som har ljugd og sagt til helsevesenet og familie at de kun har røyket hasj, mens de i virkeligheten har et problem med legemidler, amfetamin eller heroin. Det er vel lettere å innrømme bruk av cannabis enn av pulverstoffer, tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Utløsning av psykoser og andre psykiske lidelser er jo godt dokumentert.

Nå snakker jeg om selve stoffet.

Selvfølgelig vil en person som bruker heroin, og speed og masse annet bli dårlig.

Men kjenner også leger som har skutt renn morfin i 20 år som er helt symptomfri med unntak av abhegighet selvfølgelig.

Kjenner mange som kun røyker hasj sol er grensepsykotiske og inn og ut av psykoser.

Selv etter lengre tid nykter

Ikke prøv å få det til å høre ut som jeg sier at heroin abhegighet er bedre eller at heroin er best.

Det jeg sier er at at ettervirkningene av opiater er abstinenser og respoterer som kan bli litt skakk kjørte.

Thc og andre rusmidler har ofte mye fler og lengre etter virkninger.

Hasjen har ødelagt mye for meg. Heroinen har ødelagt mye mer, men jeg brukte ikke kun heroin.

Heroin abhegighet er en hardfør livsstil og jeg snakket ikke om livsstilen rundt det.

Kun selve stoffet og ettervirkninger av det.

Alkohol er det værste for kroppen faktisk.

Kan se om jeg finner noe linker på dette etterpå.


Personlig føler jeg at det enste som er ødelagt for meg etter tungt opait, speed og benzo missbruk er respoterer som trenger enda mer tid på å normalisere seg, og lavt testosteron nivå.

Ellers føler jeg med psykisk og fysisk i bedre form enn før jeg ruset meg.

Men skal se om jeg finner litt info angående langstidskader på forskjellige stoffer.

Lærte dette i behandling og kan være feil info, men har hørt dette flere steder at opiater er noe av det som skader kroppen minst etter langt bruk...