View Single Post
Ridder av 1. klasse
719
Sitat av wanna-b Vis innlegg

Jeg visste ikke hvor stor forskjell det var mellom disse versjonene, trodde skjermen bare var hmi på det gamle systemet. Akselerometer er jo en klar forbedring. Desverre mangler det litt for den som har lyst til å oppgradere med GPS. Takk for tips.
Vis hele sitatet...
Visste det ikke selv heller når jeg bygget det første quadcoptere mitt, så begynte selv med det første KK-kortet han utviklet. I tillegg kan det være lurt å kjøpe en programmeringskabel, da kan du oppdatere firmwaren til KK-kortene. Rolf kommer med nye firmwarer inn i mellom, + at det er noen andre som modifiserer litt på firmwarene. Så da er det veldig greit å kunne oppdatere KK-kortet til siste versjon. Det er heller aldri godt å si hvilken firmware, som er på kortet når du kjøper det fra Hobbyking.

Kan også legge til at Rolf er Bergenser, hyggelig kar som har litt av alt innen for RC :P hehe Har snakket endel med han om quadcopter's, han har rimelig god peiling på hva han snakker om! hehe

En annen ting som kanskje kan være verd å nevne, er at det ofte er like dumt/greit å legge penger i en god radiokontroller med en gang. Vurderte selv å kjøpe en DX6i med 6 kanaler til 1500kr, når jeg begynte begynte med RC, men etter å ha snakket litt med de på hobbyland gikk jeg for en DX8 med 8 kanaler til 3600kr. For er ofte sånn at 6 kanaler er mer enn "nok" til å begynne med, men du får fort bruk for flere!!

I tillegg så kommer DX8 med telemetry, som gjør at du kan overføre spenning/volt på batteriet, RPM på motor, og temperatur på motor/batteri til radiokontrolleren! Dette er veldig greit, siden levetiden på batteriet varierer veldig fra hvor aggresivt du flyr. Du har også muligheter for å sette alarmgrenser, slik at kontrollen piper/vibrerer når du får lav spenning på batteriet. Du kan også lagre 30 forskjellige modeller på DX8, så hvis du har flere modeller, skifter du bare i displayet på kontrolleren hvilken du vil fly. Da kan du bruke samme radiokontrolleren på 30 forskjellige fly/helikopter. Ellers så har den en rekkevidde på ca 1500m out of the box, men med mulighet for lengre.

Selv har jeg for tiden 2 quadcopter's, et på 60cm og et micro på ca 19cm. På det store flyr jeg med DJI naza, har også GPS til det men har ikke tatt den i bruk enda. På micro quaden flyr jeg med KK2.0, det siste kortet til Rolf.
Sist endret av Mchjort; 16. juli 2013 kl. 23:51.